PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2012 | nr 24 | 218--229
Tytuł artykułu

Modelowe wspomaganie strategii informatyzacji

Warianty tytułu
IT Strategy Modelling Support
Języki publikacji
PL
Abstrakty
To, co niepokoi we wszystkich wyżej wymienionych modelach dopasowania i architektury, to brak postrzegania rynku IT jako istotnego interesariusza wdrażania nowych technologii i brak optymalizacji wyborów rynkowych. Technologia przyjmowana jest jako rozpoznana, mimo że oczekuje się w jej zastosowaniu minimalizacji kosztów i pozytywnych efektów, tj.: dostępności zasobów, ergonomii pracy, redukcji energii i czasu. Zagadnienia te są ważne dla przedsiębiorstw o wysokiej skłonności do podejmowania ryzyka technologicznego, które starają się wykorzystać możliwe szanse dzięki zastosowaniu nowej technologii. Wymaga się od nich skłonności do eksperymentowania, wyobraźni i innowacyjności, skłonności do akceptacji okazjonalnych pomyłek jako części procesu uczenia się. Właśnie ten proces uczenia się technologii informacji może być wyeksponowany w podejściu rynkowym dopasowywania biznesu i technologii informacji. (abstrakt oryginalny)
EN
Information technology development encourages business to constantly improve alignment between IT and business strategy. The problem is important not only for those who are not afraid of IT risk, but for all socio-economic organizations (including public administration units). The paper covers presentation of corporate architecture models, IT/business alignment models and ISACA models for IT strategy development. The last part includes discussion on the fundamental role of information technology for the development of IT strategies at public administration institutions and for the openness strategy acceptance by them. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
218--229
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
Bibliografia
  • Bernus P., Nemes L., Schmidt G., Handbook on enterprise architecture, Springer, Berlin 2003.Governance of the Extended Enterprise, Bridging Business and IT Strategies, IT.
  • Governance Institute, J. Wiley & Sons, London 2005.
  • Gregory P.H., CISA, Certified Information Systems Auditor, Exam Guide, McGraw-Hill, New York 2010.
  • Henderson J.C., Venkatraman N., Strategic Alignment: Leveraging Information Technology for transforming organizations, "IBM Systems Journal" 1999, no. 38 (2-3).
  • Hu Q., Huang C.D., Using the Balanced Scorecard to Achieve Sustained IT-Business Alignment: A Case Study, "Communications of the Association for Information Systems" 2006, no. 17.
  • Jaap B., Van Dorn M., Piyusch M., Making IT Governance Work in a Sarbanes-Oxley World, J. Wiley & Sons, Hoboken 2006.
  • King W.R., Tao T.S.H., Integration between business planning and information systems planning: Validating a stage hypothesis, "Decision Science" 1997, no. 28 (2).
  • Lankhorst M., Enterprise Architecture at Work, Springer, Berlin 2005.
  • Luftman J., Assessing IT-Business Alignment, w: IS Management Handbook, red. C.V. Brown, H. Topi, Auerbach Publications, London,2003.
  • Maestranzi P., Aay R., Seery R., A business focused Service Level Management Framework, w: The guide to IT service management, red. J. van Bon, Addison-Wesley, London 2002.
  • Marchand D.A., Competing with Information, J. Wiley& Sons, Chichester 2000.
  • Minoli D., Enterprise Architecture A to Z, Frameworks, Business Process Modeling, SOA, and Infrastructure Technology, CRC Press, London 2008.
  • Mintzberg H., Quinn J.B., The Strategy Process, Prentice Hall, Upper Saddle River 1991.
  • Reich B.H., Benbasat I., Factors That Influence The Social Dimension of Alignment Between Business and Information Technology Objective, "MIS Quarterly" 2000, no. 24 (1).
  • Sabherwal R., Chan Y.E., Alignment Between Business and IS Strategies; A Study of Prospectors, Analyzers and Defenders, "Information Systems Research" 2001, no. 12 (1).
  • Theuerkorn F., Lightweight Enterprise Architectures, Auerbach Applications, London 2005.
  • Wiggers P., Kok H., Boer-de Wit M. de, IT Performance Management, Elsevier Butterworth-Heidemann, Amsterdam 2004.
  • Wijaya S., Spruit M.R., Scheper W.J., Webstrategy Formulation: Benefiting from Web 2.0 concepts to deliver business values, w: Web 2.0, The Business Model, red. M.D. Lytras, E. Damiani, P. Ordones de Pablos, Springer, New York 2009.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171231617

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.