PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2009 | 5 | nr 3 | 8
Tytuł artykułu

Strategies, Bargaining Power and Leaders in the Supply Chain

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Strategie, siła przetargowa i liderzy w sieci dostaw
Języki publikacji
EN
Abstrakty
EN
In the introductory section, the Authors discuss major determinants affecting the operation of enterprises in the contemporary economy, including information, time, globalisation and - above all - organisational integration and network formation tendency. The discussion is complemented by a presentation of concepts which are dealt with in the subsequent sections. In the following part, relations that can occur within the supply chain are described. Based on available literature, an in-depth account of the concept and importance of bargaining power is presented, focused on its impact on the development of supply chain relations and the resulting potential role of supply chain links, the leader role in particular. Finally, results of literature reports and own empirical studies are used to describe possible strategies used in the supply chain. (original abstract)
Autorzy na wstępie wskazali istotne determinanty funkcjonowania przedsiębiorstw we współczesnej gospodarce m. in. informację, czas, globalizację a przede wszystkim integrację organizacyjną i sieciowość, przybliżając przy tym pewne terminy, niezbędne dla rozumienia dalszej tematyki artykułu. Następnie wskazano relacje, jakie mogą zachodzić w sieci dostaw i na podstawie literatury szczegółowo omówiono pojęcie i znaczenie siły przetargowej dla kształtowania się tychże relacji i roli, jaką mogą przez to pełnić ogniwa sieci dostaw, w szczególności roli lidera. Ostatecznie na podstawie wyników badań literaturowych i własnych, empirycznych opisano możliwe strategie w sieci dostaw. (abstrakt oryginalny)
Czasopismo
Rocznik
Tom
5
Numer
Strony
8
Opis fizyczny
Twórcy
  • Poznan School of Logistics
  • Poznan School of Logistics
Bibliografia
  • Baldwin C.Y., Clark K.B., 1997, Managing in an Age of Modularity, Harvard Business Review, September-October, 7.
  • Bowersox D.J., Cross D.J., 1996, Logistical Management: The Integrated Supply Chain Process, McGraw-Hill Sigapore, NY, 399.
  • Christopher M., 1998, Logistyka i zarządzanie łańcuchem podaŜy, Wydawnictwo Profesjonalnej Szkoły Biznesu, Cracow, 29.
  • Ciesielski M., 2009, Instrumenty zarządzania łańcuchami dostaw, PWE, Warsaw, 13.
  • Ciesielski M., Łupicka A., Kształtowanie relacji pomiędzy dostawcą a odbiorcą w sieciach logistycznych, projekt badawczy WSL, KZSL -1/05.
  • Cox A., 1999, Power, Value and Supply Chain Management, Supply Chain Management: An International Journal, Vol. 4 (40, 167-178).
  • Cox A., 2001, Understanding Buyer and Supplier Power: A framework for Procurement and Supply Competence, Journal of Supply Chain Management, Spring, Vol. 37, 8.
  • De Lourdes Veludo M., Macbeth D.K., Purchase S., 2004, Partnering and Relationships within an International Network Context, International Marketing Review Volume 21, (2), 142-157.
  • Gorynia M., 2007, Strategie zagranicznej ekspansji przedsiębiorstw, PWE, Warsaw, 34.
  • Jabłoński Wł., 2003, Zarządzanie informatyką w przedsiębiorstwie, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Zarządzania i Marketingu w Sosnowcu, Sosnowiec, 16.
  • Kempny D., 2001, Logistyczna obsługa klienta, PWE, Warsaw, 106.
  • Kisielnicki J., Sroka H., 2005, Systemy informacyjne biznesu, Wydawnictwo Placet, Warsaw, 168.
  • Koźmiński A.K., 1995, Zarządzanie. Teoria i praktyka, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warsaw, 410.
  • Marchesnay M., 1994, Zarządzanie strategiczne. Geneza i rozwój, Poltext, Warsaw, 171-176.
  • Porter M.E.,2006, Przewaga konkurencyjna: osiąganie i utrzymywanie lepszych wyników, Gliwice, Helion, 207- 209.
  • Sulejewicz A., 1997, Partnerstwo strategiczne. Modelowanie współpracy przedsiębiorstw, AGH, Warsaw, 66.
  • Tetzlaff R., 2004, Weltkulturen unter Globalisierungsdruck, Bonn 2000 [after] Rymarczyk J., Internacjonalizacja i globalizacja przedsiębiorstw, Warsaw, PWE, 21.
  • Watson G., Power and value appropriation, Supply Chain Management: An International Journal, Vol. 4, No. 4/1999, 198.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171231991

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.