PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2007 | z. nr 11 | 511--517
Tytuł artykułu

Customer Focus and Core Competencies Are Critical Traits in New Economic (Impact)

Autorzy
Warianty tytułu
Kompetencje i preferencje klientów głównymi determinantami nowej ekonomii
Języki publikacji
EN
Abstrakty
W dobie globalizacji i w czasie funkcjonowania instrumentów nowej ekonomii agresywna rywalizacja o klienta determinuje rozwiązania we wszystkich podmiotach zorganizowanych. Można wyróżnić listę krytycznych przedsięwzięć koniecznych do akceptacji w operatywnym działaniu tych podmiotów oraz zestaw instrumentów, których zastosowanie może pozwolić firmom na "ucieczkę do przodu". (abstrakt oryginalny)
EN
New economy relations differ from inter-regional economic new global relations (i.e., the economic new relations among different parts of the same nations), thus requiring somewhat different tools of analysis and justifying new economy as a distinct branch of economics. That is, nations usually impose some restrictions on the flow of goods, services, and factors across their borders while generally imposing no such restrictions internally. In addition, global flows are to some extent hampered by differences in language, customs, and laws. Future, international global flows of goods, services and resources give rise to payments and receipts in foreign currencies, which change in value over time. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
511--517
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Rzeszowski
Bibliografia
  • Anderson E., The Importance of Change Management Strategy in the Success of Sales Force Automation, 2003.
  • Apfelthaler G., Interkulturelles Management - Die Bewӓltigung kultureller Differenzen in der internationalen Unternehmenstӓtigkeit, Wien/Köln/Aarau 2000.
  • Arnold O., Harting M., Virtuell Unternehmen, "Intormations and Kommunikationssysteme als Gestaltungselement. Virtueller Unternehmen" 1995, nr 3.
  • Aubert N., De Gaulejac V., Le Coute de l'excellence, Le Seuil 1991.
  • Beitler M. A., Strategic Organizational Change, London 2003.
  • Boyd S., The Essence of Winning and Losing, New York 2001.
  • Jennings N. R., Wooldrige M., Applying Agent Technology, [in:] Agent Technology. Foundation, Applications and Markets, Jennings N. R., Wooldrige M. (eds.), Berlin 1998.
  • Jennings N. R., Faratin P., Johnson M. J., Norman T., O'Brien P., Wiegand M. E., Agend-based Business Process Management, "International Journal of Cooperative Information Systems" 1996, no 5.
  • Kanter R. M., Stein B. A., Jick T. D., The Challenge of Organizational Change, New York, Sydney, Auckland 1992.
  • Kapp K. M., Integrated Learning for ERP Success: A Learning Requirements Planning Approach, New York 1999.
  • Khandwalla P. N., Effect of Competition on the Structure of Top Management Control, "Academy of Management Journal" 1993, no 16.
  • Nevis E. C., Intentional Revolutions: A Seven-Point Strategy for Transforming Organizations, Boston 2000.
  • Quinn J. B., Intelligent Enterprise: A Knowledge and Service Based Paradigm for Industry, New York 2001.
  • Scheer A. W., Business Process Consulting in the Age of E'Business, IBCS, Warszawa 2000.
  • Seybold P., The Learning Organization, "Byte" 1990, April, Vol 18, p 264.
  • Tselani R., Customer Focus and Core Competencies Are Critical Traits in New Economic, RecoveryBetterManagement, LAS VEGAS, Oct. 15, 2003.
  • Tselani.Richmond@BetterManagement.com
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171232221

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.