PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | nr 9 | 41--50
Tytuł artykułu

Percepcja konsumencka prozdrowotnych atrybutów żywności w opinii badanych respondentów

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Consumer Perceptions of Food Healtly Attributes of Consumers in the Opinion of Respondents
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Konsument oczekuje od żywności nieszkodliwości dla zdrowia, uzasadnionej ceny, dyspozycyjności czy pożądanych atrybutów do akceptacji sensorycznej. Jako walory zdrowotne w żywności konsumenci wskazują bezpieczeństwo, wartość odżywczą, wartość kaloryczną czy wartość dietetyczną. Celem badań było określenie czynników jakie determinują wybory żywności, przy czym istotnym było określenie czym są dla konsumenta atrybuty prozdrowotne żywności, w jaki sposób identyfikuje je przy zakupach oraz jakie są oczekiwania badanych konsumentów wobec rodzaju atrybutów prozdrowotnych żywności oferowanej na rynku. Z badań wynika, że konsumenci do żywności o walorach prozdrowotnych najczęściej zaliczają produkty wzbogacone np. z dużą zawartością błonnika oraz uzupełnione o dobroczynne bakterie, rzadziej zaś artykuły o obniżonej zawartości cukru lub/i tłuszczu czy też o zmniejszonej zawartości sodu. Wiedza konsumentów na temat cech prozdrowotnych żywności jest selektywna. Zawartość substancji odżywczych czy pozytywny wpływ na organizm są to walory popularne wśród wszystkich konsumentów niezależnie od wieku i wykształcenia. (abstrakt oryginalny)
EN
The consumer expects from food safety to health, reasonable prices, availability and desired attributes for sensory acceptance. As the health benefits in food safety, consumers indicate, nutritional value, caloric value and nutritional value. The aim of this study was to identify factors that determine food choices and an important was to determine what are the attributes of consumer health-oriented foods, how to identify them when shopping, and what are the expectations of consumers surveyed health-related attributes to the type of food offered on the market. The research shows that consumers about the qualities of food are among the most healthy products such as enriched with a high content of fiber and supplemented with beneficial bacteria, and fewer articles with reduced sugar content and fat or reduced sodium content. The content of nutrients, or a positive effect on the body are popular with all the qualities consumers regardless of age and education. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
41--50
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie
Bibliografia
  • Kijowski J., Sikora T., Zarządzanie jakością i bezpieczeństwem żywności, Wydawnictwo Naukowo-Techniczne, Warszawa 2003, 1-7.
  • Witczak J., Wyznaczniki wartości ekologicznej, Przemysł Spożywczy, 2005/5, 23-25.
  • Świderski F., Waszkiewicz-Robak B., Hoffmann M., Żywność funkcjonalna - implikacje żywieniowe. Żywność. Nauka. Technologia. Jakość., Suplement, 2001, 4(29): 133-149.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171233029

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.