PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2013 | 4 | nr 2 | 25--32
Tytuł artykułu

Importance of Administration and Entrepreneurship in the Development of Ukrainian Sea Transport

Warianty tytułu
Rola administracji i przedsiębiorczości w rozwoju transportu morskiego Ukrainy
Języki publikacji
EN
Abstrakty
Transport morski podlega wielu regulacjom, które w zakresie bezpieczeństwa i ochrony środowiska są uzasadnione skalą kosztów zewnętrznych i niedoskonałością informacji. Istnieją wyraźne przesłanki dla rządów do ustanawiania i utrzymywania odpowiednich standardów w dziedzinie bezpieczeństwa oraz ochrony środowiska morskiego, które jest wartościowym dobrem publicznym. Jednakże, na pewne obszary działalności transportu morskiego znacząco wpływa szereg przepisów ograniczających konkurencję. W związku z tym, potrzebne są reformy w celu skorygowania błędów rządu. Szczególnie ważne jest, aby dążyć do reform, które mogą skutkować nieograniczonym dostępem do rynku dla statków wszystkich bander. W świetle międzynarodowego charakteru transportu morskiego, przepisy są uzależnione od szerokiego stopnia konsensusu między narodami, bez którego wszelkie tego typu regulacje miałyby ograniczone zastosowanie. Większość istniejących międzynarodowych uregulowań opracowano za pośrednictwem międzynarodowych, międzyrządowych organizacji. (abstrakt oryginalny)
EN
The shipping industry is subject to a number of regulations, which in the area of safety and the environment are motivated by the scale of external costs and imperfections in information. There is a clear rationale for governments to establish and maintain adequate standards for maritime safety, as well as protection of the marine environment, which represents a valuable public good. However, certain maritime transport operations are substantially affected by a number of regulations that restrict competition. Because of that, reforms are required to correct mistakes of the government. It is particularly important to strive for reforms that can be effective in providing unrestricted market access for vessels of all flags. Due to the international character of the industry, regulations are reliant on a consensus between nations, without which any regulation would be of limited use. Most of the existing international regulations have been developed by international, intergovernmental organizations. (original abstract)
Rocznik
Tom
4
Numer
Strony
25--32
Opis fizyczny
Twórcy
  • Odessa National Maritime Academy
  • Odessa National Maritime Academy
Bibliografia
  • 1. Гледстоун Девід, Гледстоун Лаура., Інвестування венчурного капіталу: Детальний посібник з інвестування в приватні компанії для отримання максимального прибутку, Пер. З англ. За наук. ред. Т. В. Герасимової, Баланс Букс, Дніпропетровськ 2006, 416 с.
  • 2. Amado G., Ambrose A., The Transitional Approach to Change, Karnac Books, London 2001.
  • 3. Примачев Н.Т., Примачева Н.Н., Эффективность развития морской транспортной индустрии: монографии, ОНМА, Одесса 201, 374 с.
  • 4. Maritime Labour Convention (MLC), 2006, 110 p.
  • 5. Krugman P. R., Obstfeld M., International Economics: Theory and Policy, 8-е изд., Prentice Hall, 2008, 712 p.
  • 6. Covey S. R., Merrill A.R., Merril R.R. First Things First, FranKlin Covey Company, 1994.
  • 7. Внедрение сбалансированной системы показателей, Horvath & Partners, Пер. с нем. М.: Альпина Бизнес Букс, 2005, 478 с.
  • 8. Niven P.R., Balanced Scorecard, John Wiley & Sons Inc., NY 1998.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171233343

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.