PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | nr 8 | 91--97
Tytuł artykułu

Kapitał intelektualny przedsiębiorcy, jako czynnik determinujący sukces MSP

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Entrepreneur's Intellectual Capital as a Factor of SME's Development
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Tradycyjne podejście do czynników determinujących egzystencję MSP wskazuje na kluczową rolę czynnika kapitału. W rzeczywistości jednak współczesne podejście do zagadnienia przedsiębiorczości wskazuje na rosnące znaczenie czynników pozamaterialnych w tym zakresie. Celem autora niniejszego opracowania jest przedstawienie roli kapitału intelektualnego oraz innych pokrewnych czynników niefinansowych, w procesie budowy wartości firmy. Szczególny przedmiot zainteresowania stanowić tu będzie sieć osobistych powiązań, które nie stanowią w istocie elementu kapitału intelektualnego, jednakże stanowią istotny czynnik progresu każdej firmy, szczególnie w sektorze MSP. (abstrakt oryginalny)
EN
Traditional approach to factors, that determine the existence of SMS's indicates the key role of capital. Nowadays, the increase of importance of non-financial factors can be observed. The authors' main purpose is to emphasize the weight of intellectual capital as well as other similar factors vital for SME's value. The issue of social network raises great interest. Social network cannot definite as intellectual capital, but its value should not be underestimated. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
91--97
Opis fizyczny
Twórcy
autor
  • Gliwicka Wyższa Szkoła Przedsiębiorczości
Bibliografia
  • Bienioka H. (red.), Podstawy zarządzania przedsiębiorstwem cz. I, Akademia Ekonomiczna im. Karola Adamieckiego w Katowicach, Katowice 1998.
  • Bławata F. (red.), Przetrwanie i rozwój małych i średnich przedsiębiorstw, Scientific Publishing Group, Gdańsk 2004.
  • Cieślik J., Przedsiębiorczość dla ambitnych - Jak uruchomić własny biznes, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2006.
  • Gola M., Społeczno - ekonomiczne determinanty rozwoju przedsiębiorczości, [za] The Portable MBA In Entrepreneurship, W. D. Bygrave (red.), Zacharakis A., wyd. 3, John Wiley&Sons, Hoboken 2004.
  • Koźmiński A. K., Zarządzanie w warunkach niepewności, PWN, Warszawa 2005.
  • Koźmiński A.K, Koniec świata menedżerów, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2008.
  • Kwiatkowski S., Przedsiębiorczość intelektualna, Wydawnictwo naukowe PWN, Warszawa 2002.
  • Rędziński K., Zieliński M. (red.), Społeczne determinanty edukacji i gospodarowania, Gliwicka Wyższa Szkoła Przedsiębiorczości, Gliwice 2008.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171233415

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.