PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2008 | nr 1 | 115--124
Tytuł artykułu

Sterowanie zachowaniem klienta jako element zarządzania marketingowego samoobsługową placówką handlową na przykładzie hipermarketu Tesco

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Współcześni konsumenci są nabywcami dobrze wykształconymi, świadomymi własnych dążeń i zorientowanymi w ofercie. Powoduje to konieczność zmiany sposobów zarządzania placówkami handlowymi. Kupcy detaliczni uczą się nie tylko współdziałać z klientami, ale oddziaływać na ich decyzje zakupowe dla wywołania większej skłonności do kupowania. Umiejętność sterowania zachowaniami nabywców do perfekcji opanowały duże sieciowe przedsiębiorstwa handlowe, których przykładem są sklepy spółki Tesco Polska. Opracowanie to prezentuje stosowane na sali sprzedażowej różnorodne techniki merchandisingowe stanowiące bodziec do zakupów impulsowych. (abstrakt oryginalny)
Rocznik
Numer
Strony
115--124
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Szczeciński
Bibliografia
  • Chwałek J. 1992. Innowacje w handlu. Strategia rozwoju przedsiębiorstwa, Warszawa: PWE.
  • Drzazga M. 1992. Pozycjonowane produktów w punktach sprzedaży detalicznej. w: Szulce H. (red.) Marketingowe zarządzanie handlem, s. 86-99. Poznań: Wydawnictwo AE w Poznaniu.
  • Grzesiuk A. 1999. Tajemnice sklepowej półki. Marketing w Praktyce, nr 6, s. 14-16.
  • Krzyżak M., Bogdan J. 1997. Merchandising - walka o klienta do końca. Aida Media, nr 10, s. 34-37.
  • Lambin J.J. 2001. Strategiczne zarządzanie marketingowe, Warszawa: PWN.
  • Newsweek. 2007. Homo zakupens - Człowiek kupujący. Newsweek Polska, 1 lipca, dodatek.
  • Rozwadowska B. 1995. Merchandising jako metoda aktywizacji sprzedaży. Marketing i Rynek, nr 1, s. 12-18.
  • Szemborska E. 1998. Czym jest merchandising? Skuteczne techniki wpływania na klienta w miejscu sprzedaży. Manager, luty, s. 55-65.
  • Śledański A. 2001. Ekspozycja - recepta na sprzedaż. Marketing w Praktyce, nr 11, s. 28-35.
  • Tarczydło B. 2005. Merchandising jako nowoczesna metoda w zarządzaniu sprzedażą detaliczną. Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, nr 1092, s. 370-280.
  • Witek L. 2006. Wykorzystanie merchandisingu w sterowaniu wyborami konsumentów. Studia i Prace Kolegium Zarządzania i Finansów, Zeszyty Naukowe SGH, nr 69, s. 72-83.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171234445

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.