Czasopismo
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
Języki publikacji
Abstrakty
Jest wiele źródeł różnorodności informacji, mogą mieć one naturę infologiczną lub datalogiczną. W artykule rozróżniono te dwa pojęcia, a następnie zaprezentowano zarys marketingowej koncepcji zarządzania relacjami z klientem oraz przedstawiono budowę systemów informatycznych ją wspierających, ze szczególnym uwzględnieniem przepływów danych i informacji. Wymieniono także narzędzia informatyczne służące generowaniu informacji o klientach. Wreszcie zaprezentowano infologiczne i datalogiczne źródła różnorodności informacji i scharakteryzowano je w kontekście generowania oraz wykorzystania użytecznej informacji w celu bardziej skutecznego zarządzania relacjami z klientem. (abstrakt oryginalny)
Rocznik
Numer
Strony
67--73
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- Politechnika Radomska im. Kazimierza Pułaskiego
Bibliografia
- Bajer M., Ligęza A. 2001. Metody redukcji nadmiaru informacji na etapie jej rozpowszechniania w cyklicznym procesie zarządzania wiedzą. w: Materiały Konferencyjne Metody i Systemy Komputerowe w Badaniach i Projektowaniu Inżynierskim, Kraków: AGH.
- Dejnaka A. 2002. CRM: Zarządzanie kontaktami z klientami, Gliwice: Helion.
- Dyche J. 2002. CRM: Relacje z klientami, Gliwice: Helion.
- Frąckiewicz E. 2004, Wiedza o kliencie jako element budowy systemu informacji marketingowej. w: Szewczyk A. (red.) Informacja - dobra lub zła nowina, Szczecin: Hogben.
- Gordon I. 2001. Relacje z klientem: Marketing partnerski, Warszawa: PWE.
- Kasprzak T. 2003. Biznes i technologie informacyjne - perspektywa integracji strategicznej, Warszawa: Nowy Dziennik.
- Kotler P. 1994. Marketing: Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola, Warszawa: Gebethner & S-ka.
- Stefanowicz B. 2004. Informacja, Warszawa: SGH - Oficyna Wydawnicza.
- Sundgren B. 1973. An Infological Approach to Data Bases, Stockholm: Centralbyran.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171234511