PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2005 | nr 2 | 37--43
Tytuł artykułu

Przemiany branży high-tech i zjawisko migracji wartości

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule zaprezentowano wybrane tendencje na rynku zaawansowanych technologii, posługując się przykładami zmian strategii firm Sony i IBM oraz modelem łańcucha wartości branży high-tech. Udzielono też odpowiedzi na pytanie, jak w ostatnim 25-leciu zmieniały się zainteresowania firm i wybory preferowanych obszarów technologicznych (zjawisko migracji wartości), w oparciu o analizę ofert publicznych 1803 amerykańskich spółek nowych technologii na przestrzeni 25 lat (1980-2004). (abstrakt oryginalny)
Rocznik
Numer
Strony
37--43
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Warszawski
Bibliografia
  • AeA. 2002. American Electronics Association's High-Tech Industry Definition. aeanet.org/Publications/IDMK_definition.asp, data dostępu: 25 kwietnia 2005 r.
  • Attewell P. 1992. Technology Diffusion and Organizational Learning: The Case of Business Computing. Organization Science, 3, 1, s. 1-19.
  • Baptista J.P.A. 1999. The new profit zones: growing shareholder value in the communications industry. Mercer Management Consulting, A Mercer Commentary. www.mercermc.com/Perspectives/Whitepapers/Commentaries/Comm99NewProfitZones.pdf, data dostępu: 25 kwietnia 2005 r.
  • Carr N.G. 2003. IT Doesn't Matter. Harvard Business Review, vol. 81, nr 5, s. 41-49.
  • Christensen C. 2000. The Innovator's Dilemma. New York: HarperBusiness.
  • Downes L., Mui Ch. 2000. Unleashing the Killer App: Digital Strategies for Market Dominance. Boston: Harvard Business School Press.
  • Duysters G., Man A.P. de. 2003. Transitory alliances: an instrument for surviving turbulent industries? R&D Management, vol 33, nr 1, s. 49-58.
  • Eselius J.L., Garg D., Hugher G., Kelly J. 2002. The Wireless Value Chain and Infrastructure. w: Gulati R., Sawhney M., Paoni A. (red.) Kellogg on Technology & Innovation. Hoboken, New Jersey: John Wiley & Sons, s. 79-154.
  • Funke C., Frank B., Krause A. (2003. Geschäfts platformen der Zukunft für die Net Economy. w: Kollman T. (red.) E-Venture-Management. Neue Perspektiven der Unternehmensgründung in der Net Economy. Wiesbaden: Gabler, s. 89-99.
  • IPO Monitor. 2005. IPO Monitor Listings. www. ipomonitor.com, data dostępu: 25 kwietnia 2005 r.
  • Kodama F. 1992. Technology Fusion and The New R&D. Harvard Business Review, vol. 70, nr 4, s. 70-78.
  • Luh S.S. 2003. Business the Sony Way. Oxford: Capstone.
  • Meeker M., Cascianelli F. 2002. The Technology IPO Yearbook. Morgan Stanley Equity Research, 18 marca 2002.
  • Moore G.A. 1999. Crossing the Chasm: Marketing and Selling Technology Products to Mainstream Customers. Oxford: Capstone.
  • Norris D.G. 1992. Ingredient Branding: A Strategy Option with Multiple Beneficiaries. The Journal of Consumer Marketing, vol. 9, nr 3, s. 19-31.
  • Porter M.E. 1998. Competitive Strategy. Techniques for Analyzing Industries and Competitors. New York: The Free Press
  • Reuters. 2005. Investor service. www.investor.reuters.com, data dostępu: 25 kwietnia 2005 r.
  • Rothwell R. 1994. Towards the Fifth-generation Innovation Process. International Marketing Review, vol. 11, nr 1, s. 7-31.
  • Stabell Ch.B., Fjeldstad O.D. 1998. Configuring Value for Competitive Advantage: On Chains, Shops, and Networks. Strategic Management Journal, vol. 19, nr 5, s. 413-437.
  • Tapscott D. 1997. The Digital Economy: Promise and Peril in the Age of Networked Intelligence. New York: Mc-Graw Hill.
  • Tushman M.L., Anderson P. 1986. Technological Discontinuities and Organizational Environments. Administrative Science Quarterly, nr 31, s. 439-465.
  • Veryard R. 2000. The Component-Based Business: Plug and Play. New York: Springer.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171234609

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.