PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2012 | nr 262 Efektywność - konceptualizacja i uwarunkowania | 76--85
Tytuł artykułu

Innovative Methods of Brand Creation on the Market and Their Effectiveness

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Innowacyjne metody kreowania marki na rynku a ich efektywność
Języki publikacji
EN
Abstrakty
Methods of creating a brand on the market have been subject to change as technology is developing and consumer needs are growing. The paper will show selected aspects related to the innovative methods of brand presentation on the market for the purposes of enhancing sales effectiveness. It will present brands applying customization, AR and avatars in order to increase the effectiveness of remembering the product and simulate consumers' activity. The paper will be enriched with the analysis of innovative methods of creating brands such as Nike and Paradyż as well as with the evaluation of their effectiveness.(abstrakt oryginalny)
EN
Wraz z rozwojem technologii i rosnącymi potrzebami konsumentów zmieniły się metody kreowania marki na rynku, a jednym z zasadniczych elementów oceny marki jest jej efektywność. W artykule zostaną przedstawione wybrane aspekty związane z innowacyjnymi metodami prezentacji marki na rynku w celu zwiększenia efektywności sprzedaży. Zostaną zaprezentowane marki stosujące personalizację, AR, a także awatary w celu zwiększenia efektywności zapamiętania produktu oraz stymulacji aktywności konsumentów. Artykuł zostanie wzbogacony analizą innowacyjnych metod kreacji marek Nike oraz Paradyż oraz oceną efektywności tych działań.(original abstract)
Twórcy
  • Wyższa Szkoła Bankowa we Wrocławiu
Bibliografia
  • AIML, http://www.aiml.info (access 20. 12.2011).
  • Artificial Linguistic Internet Computer Entity, http://alicebot.blogspot.com (access 20.12.2011).
  • Avatar handlowy Paradyż, http://www.paradyz.com/doradca (access 20.12.2011).
  • Bonsor K., How Augmented Reality Will Work, http://computer.howstuffworks.com/augmented-reality. htm (access 10.2010).
  • CAD Decor, http://www.paradyz.com/pro/apps/cad-decor, (access 20.12.2011).
  • Ceramika Paradyż, http://www.paradyz.com/ (access 20.12.2011).
  • Forbes 2011, http://money.cnn.com/magazines/fortune/mostadmired/2011/index.html (access 20.12.2011).
  • Granström B., House D., Modelling and Evaluating Verbal and Non-verbal Communication in Talking Animated Interface Agents, [in:] Evaluation of Text and Speech Systems, ed. L. Dybkjaer, H. Hemsen, W. Minker, Springer Science+Business Media, Berlin 2007.
  • Heining S., Euler E., Ockert B., Virtual Mirror: Interaction Paradigm for Augmented Reality, http:// campar.in.tum.de/Chair/ProjectVirtualMirror (access 10.2010).
  • Interbrand, 2011 Ranking of Top 100 Brands, http://www.interbrand.com/en/best-global-brands/bestglobal- brands-2008/best-global-brands-2011.aspx (access 20.12.2011).
  • Kall J., Silna marka. Istota i kreowanie, PWE, Warszawa 2001.
  • Kall J., Kłeczek R., Sagan A., Zarządzanie marką, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2006.
  • Kotler Ph., Marketing - analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola, Warszawa 1994.
  • Kozielski R. (ed.), Wskaźniki marketingowe, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2004.
  • Łapiński A., Badania mediów dla celów reklamy, [in:] Komunikacja marketingowa, ed. M. Rydel, Ośrodek Doradztwa i Doskonalenia Kadr, Gdańsk 2001.
  • Łodziana-Grabowska J., Efektywność reklamy, PWE, Warszawa 1996.
  • Maciejewski G., Ryzyko w decyzjach nabywczych konsumentów, Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach, Katowice 2010.
  • Multimedialność kreacji oraz personalizacja produktów w serwisie Nike, http://www.nike.com/nikeos/ p/nke6/en_EMEA/id_nation (access 20.12.2011).
  • Paradyż, http://www.paradyz.com/pressroom (access 20.12.2011).
  • Raport Rzeczpospolitej, Najcenniejsze Rodzime Brany Paradyż, http://newss.pl/biznes/ceramika-paradyz- liderem-branzy-plytek-ceramicznych-wg-rankingu-rzeczpospolitej.html (access 20.12.2011).
  • Ranking sprzedaży obuwia 2011, http://www.rankingi.net.pl/ranking-obuwia-meskiego-maj-2011/ (access 20.12.2011).
  • Rzeczywistość poszerzona w serwisie Nike, http://www.nike.com/nikefootball/home/?locale=en_GB (access 20.12.2011).
  • Strug B., Modele oświetlenia, Uniwersytet Jagielloński, Kraków 2004.
  • Stanusch Technologies, Chatbot czyli wirtualny asystent, "Gazeta Prawna", http://www.gazetaprawna. pl/wiadomosci/artykuly/469134,chatbot_czyli_wirtualny_asystent_przywita_doradzi.html (access 12.2010).
  • SportsOneSource, http://www.sportsonesource.com/research/WAS.asp (access 20.12.2011).
  • Supan P, Stuppacher I., Image Based Lighting in Augmented Reality. Central European Seminar on Computer Graphics for Students, Wiedeń 2006.
  • Sztuczna inteligencja, http://www.eioba.pl (access 12.2010).
  • Tworzydło D., Pomiar efektywności działań public relations, [in:] Public relations. Znaczenie społeczne i kierunki rozwoju, ed. J. Olędzki, D. Tworzydło, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 2007.
  • Ubermanowicz S., Ewaluacja splotowa InfoKultury. Skala dwuważonych ocen, Wyd. Naukowe UAM, Poznań 2005.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171234849

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.