PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2012 | nr 115 Polityka edukacyjna wobec rynku pracy | 53--62
Tytuł artykułu

Edukacja jako priorytet polityki społecznej i najważniejszy czynnik rozwoju społecznego

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Education as social policy priority an d the most important factor of social development
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem opracowania jest wskazanie na przyczyny, dla których edukacja powinna być traktowana jako najważniejszy czynnik rozwoju społeczno-gospodarczego i priorytet polityki społecznej, czynnik działający jak katalizator - przyspieszający zmiany gospodarcze, polityczne lub społeczne. (fragment tekstu)
EN
Among the factors enabling the continued socio-economic development should be in the first place mention education. It is important for overcoming multiple barriers to modern development. Firstly - the technology is of particular importance in the face of a shortage of labor resources and to create technology human capital is required. Secondly - immigration policy being the way to solve the problem of scarcity of resources must be conducted in accordance with good family and educational policy. Thirdly - education is the only way to influence social policy to create social capital. Fourth - both in poor countries as in rich - education shows a way out of the circle of poverty and exclusion. (original abstract)
Twórcy
  • Politechnika Białostocka
Bibliografia
  • A. Giddens: Europa w epoce globalnej. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2009, s. 104.
  • D. Willetts: Old Europe? Demographic change and pension reform, s. 59-60. http://www.cer.org.uk/pdf/p475_pension.pdf
  • Edukacja jest w niej ukryty skarb. Red. J. Delors. Stowarzyszenie Oświatowców Polskich Wydawnictwa UNESCO, Warszawa 1998, s. 231.
  • Diagnoza społeczna 2009. Warunki i jakość życia Polaków. Red. J. Czapiński, T. Panek. Warszawa 2009, s. 271, http://www.diagnoza.com/pliki/raporty/Diagnoza_raport_2009.pdf
  • R. Legutko: Raj przywrócony. Ośrodek Myśli Politycznej, Wyższa Szkoła Europejska im. ks. Józefa Tischnera, Kraków 2005, s. 161.
  • D. Hejwosz: Edukacja uniwersytecka i kreowanie elit społecznych. Impuls, Kraków, 2010, s. 66-67.
  • R.D. Putnam: Bowling Alone: the Collapse and Revival of American Community. New York 2000, s. 19.
  • M. i R. Friedman: Tyrania status quo. Wydawnictwo Panta, Sosnowiec 1997, s. 42-44.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171235047

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.