PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2012 | nr 267, t. 2 Handel i inwestycje w semiglobalnym otoczeniu | 30--38
Tytuł artykułu

Obsługa logistyczna sektora handlu

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Logistic Service for Trade Sector
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Efektem działań logistycznych przedsiębiorstw jest wysoki poziom obsługi klienta. Wysoki standard świadczonych usług pochłania większe koszty, aczkolwiek ich wpływ na wielkość sprzedaży i generowane zyski przedsiębiorstwa jest niekwestionowany. Idealnym rozwiązaniem staje się zatem znalezienie optymalnej proporcji pomiędzy nakładami na koszty obsługi a efektywnością jej poziomu. Obsługa logistyczna obecnie stanowi jedno z istotnych narzędzi konkurowania na rynku. Jej znaczenie rośnie wraz z postępującymi procesami globalizacyjnymi, wzrostem elektronicznych transakcji handlowych, rozległością tworzonych sieci logistycznych czy też rosnącymi wymaganiami i oczekiwaniami ze strony klientów. Artykuł ma na celu przedstawienie istoty i znaczenia wzrastającej roli obsługi logistycznej w sektorze handlu w ciągu ostatnich lat.(abstrakt oryginalny)
EN
The effect of logistic actions of companies is the high level of customer service. High standard of services absorbs more costs, although their impact on sales volume and generated profits of an enterprise is undisputed. The ideal solution is therefore to find the optimum ratio between an effort on handling costs and the efficiency of its level. Now, logistic service provides one of the essential tools to compete on the market. Its importance grows together with progressing globalization, growth in electronic commercial transactions, extent of created logistic network or growing demands and expectations of customers. The article is to present the essence and the importance of the increasing role of logistics in the sector of trade over the last years.(original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
Bibliografia
  • Ciesielski M., Logistyczna obsługa klienta w kontekście strategii przedsiębiorstwa, [w:] Zarządzanie logistyczną obsługą klienta, J. Długosz (red.), Wydawnictwo AE, Poznań 2005.
  • Firma 2.0, Debata redakcyjna, "Harvard Business Review Polska" 2011, nr 10.
  • Frankowska M., Jedliński M., Efektywność systemu dystrybucji, PWE, Warszawa 2011.
  • Kempny D., Logistyczna obsługa klienta, PWE, Warszawa 2001.
  • Kempny D., Obsługa logistyczna, Wydawnictwo AE, Katowice 2008.
  • Rutkowski K., Logistyka dystrybucji, Difin, Warszawa 2001.
  • Sławińska M., Determinanty zmian modeli biznesu w handlu detalicznym, [w:] Handel we współczesnej gospodarce. Źródła i przejawy innowacyjności, M. Sławińska (red.), Wydawnictwo UE, Poznań 2011.
  • Sławińska M. (red.), Modele biznesu w handlu detalicznym, Wydawnictwo UE, Poznań 2010.
  • Szczepankiewicz W., Funkcjonowanie sektora handlu w łańcuchu dostaw, Difin, Warszawa 2011.
  • Szczepankiewicz W., Obsługa logistyczna sektora handlu. Uwarunkowania i kierunki zmian, Wydawnictwo AE, Kraków 2002.
  • Wobalis A., Zintegrowane łańcuchy dostaw. Jak połączyć efektywność i elastyczność, "Harvard Business Review Polska" 2011, nr 10.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171235089

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.