PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2013 | 47 | nr 1 | 179--188
Tytuł artykułu

Wpływ dekoniunktury gospodarczej na konsumpcję gospodarstw domowych w regionie lubelskim : w świetle badań ankietowych

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Impact of Economic Downturn on Consumption of Households in the Lublin Region
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule ukazano wpływ kryzysu gospodarczego (od 2008 r.) na konsumpcję gospodarstw domowych. Przedstawiono ocenę sytuacji materialnej gospodarstw domowych w województwie lubelskim oraz warunki ich adaptacji w czasie kryzysu.
EN
The focus of the author's article is the impact of the crisis in the economy (since 2008) for household consumption. This paper presents an assessment of material situation of households surveyed in Lublin province and their adaptation to the conditions of crisis. The author drew attention to the relationship between changes in consumer buying behavior and the characteristics of the households. (original abstract)
Rocznik
Tom
47
Numer
Strony
179--188
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie
Bibliografia
  • Bywalec C., Ekonomika i finanse gospodarstw domowych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2012.
  • Bywalec C., Konsumpcja a rozwój gospodarczy i społeczny, Wydawnictwo C.H. Beck, Warszawa 2010.
  • Koniunktura gospodarcza świata i Polski w latach 2010-2013, Instytut Badań Rynku, Konsumpcji i Koniunktur, Warszawa 2012.
  • Konsument i jego zachowania na rynku europejskim, red. E. Kieżel, PWE, Warszawa 2010.
  • Konsument i konsumpcja we współczesnej gospodarce, red. M. Janoś-Kresło, B. Mróz, Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, Warszawa 2006.
  • Kramer J., Zachowania podmiotów rynkowych, PWE, Warszawa 1999.
  • Kusińska A., Tendencje i zróżnicowania zachowań konsumentów na rynku, "Handel Wewnętrzny" 2012, wrzesień-październik.
  • Pohorille M., Mechanizmy i kierunki zmian w konsumpcji społeczeństwa polskiego, [w:] Systemy wartości a wzory konsumpcji społeczeństwa polskiego, red. J. Lewandowski, J.J. Wiatr, Uniwersytet Warszawski, Warszawa 1980.
  • Rudnicki L., Zachowanie konsumentów na rynku, PWE, Warszawa 2000.
  • Rynek i konsumpcja w transformowanej gospodarce, red. F. Misiąg, Instytut Rynku Wewnętrznego i Konsumpcji, Warszawa 2000.
  • Zachowania konsumentów - determinanty, racjonalność, red. E. Kieżel, Akademia Ekonomiczna, Katowice 2003.
  • Zachowania polskich konsumentów w warunkach kryzysu gospodarczego, red. E. Kieżel, S. Smyczek, Placet, Warszawa 2011.
  • Zalega T., Konsumpcja. Determinanty, teorie, modele, PWE, Warszawa 2012.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171235405

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.