PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | Systemy wspomagania organizacji SWO 2011 | 44--58
Tytuł artykułu

Identyfikacja informacji i wiedzy wspomagającej fazę front end procesu innowacji, na podstawie badań z Netline Group Sp. z o.o.

Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Pierwotnym celem prowadzonych prac, które zaowocowały powstaniem tego artykułu, jest wskazanie podejścia do problemu zarządzania wiedzą w procesach innowacji. Tezę, która jest podstawą prowadzonych i prezentowanych tutaj we fragmencie prac, można przedstawić w następujący sposób: przewaga konkurencyjna jednych przedsiębiorstw nad innymi tkwi w umiejętności efektywnego zarządzania posiadanymi zasobami. Takimi zasobami w procesach innowacyjnych są wiedza i informacja. Koszt ich pozyskania, gromadzenia, udostępniania i zabezpieczenia jest różny i zależy od jej zakresu i specyfiki. Prawidłowy dobór rodzaju informacji i wiedzy do danego procesu innowacji zwiększa ich efektywność rozumianą jako stosunek efektów do nakładów. (fragment tekstu)
Twórcy
  • NetLin Group Sp. z o.o.
  • Politechnika Opolska
Bibliografia
  • Beijerse R.P.: Questions in Knowledge Management: Defining and Conceptualizing a Phenomenon. "Journal of Knowledge Management" 1999, No. 2, s. 99.
  • Dolińska M.: Innowacje w gospodarce opartej na wiedzy. PWE, 2010, s. 79.
  • Herstatt C., Verworn B., Stockstrom C., Nagahira A., Takahashi O.: "Fuzzy Front End" Practices in Innovating Japanese Companies. "Management of Technology and Innovation in Japan" 2006, Springer Berlin Heidelberg, s. 167-183.
  • Jurczyk-Bunkowska M.: Concept of Managing Front End Phase of Innovation Process. "Management and Production Engineering Review" March 2011, Vol. 2, No. 1, s. 19-26.
  • Khurana A., Rosenthal S.: Towards Holistic Front Ends in New Product Development. "The Journal of Product Innovation Management" 1998, 15, 1, s. 59.
  • Koen P., Ajamian G., Boyce A., Fisher E., Fountoulakis A., Puri P., Seibert R.: Fuzzy Front End: Effective Methods, Tools and Techniques. W: P. Belliveau, A. Griffin, S. Somermeyer: The PDMA Toolbook for New Product Development. John Wiley & Sons, Inc., New York 2002.
  • Kowalczyk A., Nogalski B.: Zarządzanie wiedzą. Koncepcja i narzędzia. Difin, Warszawa 2007, s. 17.
  • Moore G.A.: To Succeed in the Long Term, Focus on the Middle Term. "Harvard Business Review" July-August 2007.
  • Nonaka I., Takeuchi H.: Kreowanie wiedzą w organizacji. Poltext, Warszawa 2000, s. 25.
  • O'Sullivan D., Dooley L.: Applying Innovation. Sage Publications, 2009. Stefanowicz B.: Informacja jako zasób strategiczny. "Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstwa" 2004, nr 7, s. 11-21.
  • Tidd J., Bessant J., Pavitt K.: Managing Innovation: Integrating Technological, Market and Organizational Change. John Wiley & Sons, West Sussex, England 2005.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171236023

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.