PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2008 | nr 6 | 21--28
Tytuł artykułu

Kapitał ludzki jako element zarządzania wiedzą w centrach usług wspólnych

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Human Capital as Element of Knowledge Management in Shared Service Centers
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W opracowaniu przeanalizowano istotny element zarządzania wiedzą, jakim jest kapitał ludzki. Specyficzny rodzaj przedsiębiorstw - centra usług wspólnych muszą zwracać uwagę na taki kapitał w procesie zarządzania wiedza. Na przykładzie badanej jednostki opisano metody rozwiązywania problemów z zakresu zarządzania wiedzą wśród personelu. Wykazano, iż pracownik jest kluczowym elementem w zarządzaniu wiedzą w centrach usług wspólnych. (abstrakt oryginalny)
EN
The paper deals with the human capital, as the significant element of knowledge management. Shared service centers that are specific type of organization, should put the special attention to the human capital in the process of knowledge management. In analysed company, the methods of solving problems in knowledge management among personnel were described. It was proved, that the employees are the key element of knowledge management process in the shared service centers. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
21--28
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Łódzki
Bibliografia
  • Arthur Andersen Business Consulting 1999, Raport z badania polskich przedsiębiorstw, Zarządzanie finansami - szanse i bariery.
  • Bartczak I., (2005), Finanse w przebudowie, "CFO Magazyn Finansistów", 1/2005, www.cfo.cxo.pl.
  • Becker G. S., (1964), Human Capital, University of Chicago Press, Chicago USA.
  • Błaszczuk A., Brdulak J., Guzik M., Pawelczuk A., (2003), Zarządzanie wiedzą w polskich przedsiębiorstwach, Szkoła Główna Handlowa Oficyna Wydawnicza, Warszawa.
  • Deloitte Adisoiy sp. z o. o., (2005), Konferencja IIR Shared Services & BPO - centra usług wspólnych, Warszawa.
  • Gierszewska G., (2003), Budowanie strategii zarządzania wiedza w przedsiębiorstwie, [w:] Kisielecki J. (red.), Zarządzanie wiedzą we współczesnych organizacjach, Wyższa Szkoła Handlu i Prawa im. Ryszarda Łazarskiego w Warszawie, Warszawa.
  • Gladstone B., (2004), Zarządzanie wiedzą, Knowledge management, Wydawnictwo Petit, Warszawa.
  • Jashapara A., (2006), Zarządzanie wiedzą, Polskie wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.
  • Kaczmarek B., Sikorski Cz., (1999), Podstawy zarządzania, Zachowania organizacyjne, Wydawnictwo Absolwent, Łódź.
  • Karwowski W., (2007), Zarządzanie Wiedzą, materiały z wykładów na Wyższej Szkole Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie, www.portal.wsiz.rzeszow.pl.
  • Klincewicz K., (2005), Rozwój kompetencji pracowników w firmach usług offshoringowych, "Zarządzanie zasobami ludzkimi", 5/2005.
  • Kobyłko G., Morawski M., (2006), Przedsiębiorstwo zorientowane na wiedzę, Centrum Doradztwa i Informacji Difin sp. z o. o., Warszawa.
  • Lichtarski J., (1999), Podstawy nauki o przedsiębiorstwie, Wydawnictwo Akademii Eko-nomicznej im. Oskara Langego we Wrocławiu, Wrocław.
  • OECD INSIGHTS, (2007), Human Capital: How What You Know Shapes Your Life, OECD.
  • Probst G., Raub S., Romhardt K., (2002), Zarządzanie wiedzą w organizacji, Oficyna Eko-nomiczna, Kraków.
  • Szyjewski Z., (2003), Zarządzanie wiedzą korporacyjną, [w:] Kisielecki J. (red.), Zarządzanie wiedzą we współczesnych organizacjach, Wyższa Szkoła Handlu i Prawa im. Ryszarda Łazarskiego w Warszawie.
  • Żmigrodzki M., (2002), Jak poprawić jakość obsługi klienta - petenta za pomocą systemu zarządzania wiedzą?, 3/10/2002, www.centrumwiedzy.edu.pl.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171236479

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.