Warianty tytułu
Języki publikacji
Abstrakty
Tytuł Europejskiej Stolicy Kultury i samo kandydowanie miasta to wynik kompromisów, negocjacji, burzy mózgów. To prestiż i bardzo dobry wizerunek miasta z jednej strony oraz źródło zysku dla przedsiębiorców, głównie z branży turystycznej i gastronomicznej - drugiej. w efekcie powstanie nie tylko program obchodów kulturalnych w uhonorowanym mieście, ale również biznesplan inwestycji z szansą na zwrot ulokowanych środków. W idei ESK można opatrywać uwieńczenia sukcesem poszukiwań nowych źródeł dochodu, nowej niszy rynkowej.
Rocznik
Strony
116--127
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
Bibliografia
- Segers K., Huijgh E.: Clarifying the complexity and ambivalence of the cultural industries. Centre for Studies on Media and Culture (Cemeso). Vrije Universiteit Brussel, Belgium, http://www.vub.ac.be/SCOM/cemeso, dostęp: 03.01.2009
- Karwińska A.: Społeczno-kulturowe uwarunkowania cech miasta kreatywnego. Możliwości budowania lokalnego "kapitału kreatywności". W: Kreatywne miasto - kreatywna aglomeracja. Red. A. Klasik. Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Katowicach, Katowice 2009
- Kopel A.: Klasa kreatywna jako czynnik rozwoju miast. Oficyna Wydawnicza Humanitas, Sosnowiec 2007
- Horkheimer M., Adorno T.: Dialektyka oświecenia. Fragmenty filozoficzne. Wydawnictwo IFiS PAN, Warszawa 1994
- Identyfikacja kierunków rozwoju sektora MŚP w województwie kujawsko- -pomorskim (Raport z badania w ramach projektu Diagnoza trendów rozwojowych województwa kujawsko-pomorskiego). UM WK-P, DPR, Wydział Zarządzania Europejskim Funduszem Społecznym, Toruń, czerwiec 2010
- Przybysz J., Sauś J.: Kapitał społeczny. Szkice socjologiczno-ekonomiczne. Wydawnictwo Politechniki Poznańskiej, Poznań 2004
- Harrison L.E., Huntington S.P.: Kultura ma znaczenie. Wydawnictwo Zysk i S-ka, Poznań 2003
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171236517