PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2008 | nr 6 | 105--109
Tytuł artykułu

Komunikacja podstawą interakcji pracowniczej

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Communication as the Basis for Employee Interaction
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Niniejszy artykuł traktuje o potrzebie i umiejętności komunikowania się w zakładzie pracy. Zarówno między pracownikami jak i menedżera z otoczeniem. Umiejętność komunikowania się nabiera ostatnio coraz większego znaczenia. Odgrywa ona ważną rolę zwłaszcza w tych dziedzinach życia, w których istnieje konieczność oddziaływania na ludzi. Ma ona podstawowe znaczenie w wypełnianiu ról kierowniczych. Można powiedzieć, że bez komunikacji nie ma zarządzania. Satysfakcjonująca komunikacja w miejscu pracy jest jednym z elementów, które mają decydujący wpływ na zadowolenie z pracy, jaką wykonujemy. Często jednak menedżerowie określają trudności komunikacyjne mianem najważniejszego problemu w ich organizacji. (abstrakt oryginalny)
EN
This article treats of the need and ability to communicate in a workplace. This concerns the relations within a group of workers, as well as that between a manger and his entourage. The ability to communicate has recently begun to bear a greater importance. It plays a vital role especially in the regions of life, where there is a big need to influence people in some way. It has a crucial meaning in fulfilling menagement roles. Satisfying communication in the workplace is one of the elements which have a deciding impact on whether people are happy or not with the job they do. However, menagers often claim communication difficulties to be a major problem concerning their organization. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
105--109
Opis fizyczny
Twórcy
  • Wyższa Szkoła Ekonomiczno-Społeczna w Ostrołęce
Bibliografia
  • Bartkowiak G., Psychologia zarządzania, Poznań 1999.
  • McKay M., Davis M., Fanning P., Sztuka skutecznego porozumiewania się, Gdańsk 2006.
  • A. Barker, Doskonała umiejętność komunikacji, Gliwice 2000.
  • Harward Business Essentials, Komunikacja w biznesie, Konstancin Jeziorna 2004.
  • P. Wachowiak, Profesjonalny menedżer, Warszawa 2002.
  • R. Błaut, Skuteczne negocjacje, Warszawa 1994.
  • Wsparcie rozwoju polskiego eksportu, nr 66/PARP/2.3b/2005, Komunikacja interpersonalna - kształtowanie relacji biznesowych na rynkach krajowych i zagranicznych.
  • W. Domachowski, Interakcyjny model funkcjonowania społecznego, w: Społeczna psychologia kliniczna (red. H. Sęk), Warszawa 1991.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171236857

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.