PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2012 | nr 10 | 30--39
Tytuł artykułu

Innovations in Creation and Managing of Corporation Centres for Support Services

Warianty tytułu
Innowacje w tworzeniu i zarządzaniu Centrami Korporacyjnymi dla usług
Języki publikacji
EN
Abstrakty
EN
The aim of the article is to present innovative solutions used in corporations centres for business support. It concerns innovations in the center creation phase, which constantly requires new, creative solutions on the organizational, process and technological level (that partly results from the phase one). This article consists of 3 parts. The first part presents several points that concern innovation. In the second part the author tries to present the idea of innovativeness in shared service centres. The last part concerns foreign shared service centres in Poland. Corporate service centres is a relatively new phenomenon in Polish business practice and in Polish economy publications. The article belongs to the category of theoretical-empirical articles and was written on the basis of research conducted by the author thanks to research grant. Methodology of research comprehended poll research, consultancy with centres' managers. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
30--39
Opis fizyczny
Twórcy
  • University of Lodz, Poland
Bibliografia
  • 1. ABSL, Sektor SSC/BPO w Polsce, Warszawa, wrzesień 2010.
  • 2. Corbett M.F., The Outsourcing Revolution, Dearborn 2004.
  • 3. Gallouj С., Gallouj F, Neo-Schumpeterian perspectives for Innovation in Services, in: Boden M., Miles I. (eds), Services and the knowledge based economy, Continuum, London and New York 2000.
  • 4. Jagielski M., Innowacje w sferze usług, ZN Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Zeszyt 130, Prace habilitacyjne, Poznań 1993.
  • 5. Komunikat KE ustanawiający wytyczne dla I rundy EQUAL 2003-10-13, Komunikat Komisji Państw Członkowskich, http://www.funduszestrukturalne.gov.pl (14.10.2010).
  • 6. Micek G. Działek J. Górecki J. Centra usług w Krakowie i ich relacje z otoczeniem, Wyd. UJ, Kraków 2010.
  • 7. Niedzielski P., Rychlik K. Innowacje w usługach - czy można mówić o specyfice działań w: Usługi w Polsce. Nauka, dydaktyka i praktyka wobec wyzwań przyszłości A. Panasiuk K. Rogoziński (red) ZN nr 9 Wydawnictwo Uniwersytetu Szczecińskiego nr 497, Ekonomiczne problemy usług, Szczecin 2008.
  • 8. Proposed Guidelines for Collecting and Interpreting Technological Innovation Data - Oslo Manual, third edition (OECD/EC/Eurostat, 2005).
  • 9. Rosenberg N., An Overviev of Innovation. W: The Positive Sum Strategy, National Academy Press, Washington 1986.
  • 10. Schumpeter J A., Teoria rozwoju gospodarczego, Warszawa 1960.
  • 11. Szukalski S. M ., Zagraniczne centra usług w Polsce. Aspekty teoretyczne i empiryczne. Badanie w ramach grantu UŁ, 2010.
  • 12. Szukalski S.M., Transgraniczny transfer usług biznesowych. Potencjał i szanse polskiej gospodarki, "Acta Universitatis Lodziensis" Folia Oeconomica nr 213, 2007.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171237075

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.