PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2012 | nr 11 | 11--19
Tytuł artykułu

Servqual Method for Measuring the Quality of Agritourism Services Enterprises

Warianty tytułu
Metoda Servqual w pomiarze jakości usług agroturystycznych
Języki publikacji
EN
Abstrakty
EN
The paper discusses the notion of quality, methods of measuring the quality of tourism services and the results of measuring the quality of services provided by agritourism farms located in rural communes of Podlaskie province. The SERVQUAL method was used for evaluation based on the calculated difference between the perception of the service and its desired level. The analysis shows that the tourists' expectations of the quality of services have been met. Positive gaps were recorded in seventeen out of twenty-six services provided by the studied agritourism farms. (original abstract)
W artykule omówiono pojęcie jakości. Na przykładzie metody pomiaru jakości usług turystycznych zaprezentowano wyniki pomiaru jakości usług świadczonych przez gospodarstwa agroturystyczne położone w gminach wiejskich województwa podlaskiego. Metoda SERVQUAL została zastosowana do oceny na podstawie obliczonej różnicy między postrzeganiem usług i poziomem pożądanym. Analiza pokazuje, że oczekiwania turystów dotyczące jakości usług zostały spełnione. Dodatnie różnice odnotowano w siedemnastu z dwudziestu sześciu usługach świadczonych przez badanych właścicieli gospodarstw agroturystycznych. (abstrakt oryginalny)
Rocznik
Numer
Strony
11--19
Opis fizyczny
Twórcy
  • Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie
  • Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie
Bibliografia
  • 1. Borkowski S., Corejowa T.: Instrumenty rozwiązywania problemów w zarządzaniu. Wydaw. Wyższa Szkoła Zarządzania i Marketingu w Sosnowcu, Sosnowiec 2006.
  • 2. Borkowski S., Wszendybył E.: Jakość i efektywność usług hotelarskich. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2007.
  • 3. Dziadkowiec J.: Wybrane metody badania i oceny jakości usług. .Zeszyty Naukowe Akademii Ekonomicznej w Krakowie", 2006 No. 717.
  • 4. Flood R. L: Beyond TQM. John Wiley & Sons, Chichester 1993.
  • 5. Głowacka E.: Servqual - metoda oceny subiektywnych odczuć użytkowników w zakresie jakości obsługi biblioteczno-informacyjnej. Zeszyt Naukowy No 4/2000.
  • 6. Głowacka E.: Studium zastosowania kompleksowego zarządzania jakością (TQM) w bibliotekoznawstwie i informacji naukowej. Wydawnictwo Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu, Toruń 2000.
  • 7. Juran J. M.: Quality Control Handbook. McGraw-Hill Book Comp. Inc., New York-Toronto-London 1962.
  • 8. Karaszewski R.: Servqual - metoda badania jakości świadczonych usług, "Problemy Jakości" 2001 No 5.
  • 9. Karaszewski R.: TQM - teoria i praktyka. Wydaw. TN O i K, Toruń 2001.
  • 10. Karbowiak K: Metoda Servqual - narzędzie do pomiaru jakości usług w agroturystyce, [in] Turystyka w rozwoju obszarów wiejskich. I. Sikorska-Wolak (ed.). Wydaw. SGGW, Warszawa 2007.
  • 11. Klimczyk-Bryk M.: Ogólne zasady stosowania skal w procesie badania jakości usług, [in:] X Konferencja Katedr Marketingu i Handlu Uczelni i Wydziałów Ekonomicznych, Krynica 24-26 września 1996.
  • 12. Martin W. В.: Zarządzanie jakością obsługi w restauracjach i hotelach. Oficyna Ekonomiczna Wolters Kluwer, Kraków 2006.
  • 13. Panasiuk A. i inni: Analiza i ocena kształtowania jakości usług w oddziale regionalnym biura podróży w Szczecinie, [in:] Jakość usług turystycznych. A. Panasiuk (ed.). Wydaw. Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin 2007.
  • 14. Panasiuk A.: Podstawowe zagadnienia dotyczące jakości usług turystycznych. [In:] Jakość usług turystycznych. A. Panasiuk (ed.). Wydawnictwa Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin 2007.
  • 15. Wszendybył E., Borkowski S.: Servqual the Method of Figures, Analysis in a Research of Service Quality, [in:] VII Medzinarodne vedecke symposium. Kvalita a spol'ahlivost strojov. Spievodna akcia Medzinarodneho strojarskeho vel'trhu 2002 v Nitre, Nitra 2002.
  • 16. Zeithami V. A., Parasuraman A., Berry L. L.: A Conceptual Model of Service Quality and Its Implications for Future Research, Journal of Marketing, Fall 1985, No. 49.
  • 17. Zeithami V. A., Parasuraman A., Berry L. L.: Delivering Quality Service. The Free Press, New York 1990.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171237245

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.