PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2008 | nr 5 | 21--26
Tytuł artykułu

Zarządzanie marketingiem w przedsiębiorstwie

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Marketing Management in Enterprise
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Marketing odgrywa kluczową rolę w przedsiębiorstwie i stanowi kompleksową filozofię zarządzania organizacją. Powinien on odpowiadać za wyszukiwanie i ocenę szans rynkowych związanych z zaspokajaniem potrzeb określonych grup nabywców przy jednoczesnym osiąganiu pożądanych zysków przez przedsiębiorstwo. Zarządzanie marketingiem polega na wdrażaniu marketingowych koncepcji do realnych i praktycznych działań przedsiębiorstwa i obejmuje takie czynności, jak analizowanie rynku poprzez badania marketingowe, planowanie, wdrożenie planów marketingowych oraz kontrolę. W ujęciu instrumentalnym marketing można określić jako zbiór metod i technik, które umożliwiają badanie potrzeb, popytu oraz możliwości kreowania nowych, dotąd nieujawnionych potrzeb. Do instrumentów tych zaliczamy produkt, promocję, cenę oraz dystrybucję, które określane są mianem marketingu-mix. (abstrakt oryginalny)
EN
Marketing plays a crucial part in enterprise and determines comprehensive philosophy of management organization. Marketing should answer on search and opinion about market chances connected with satisfy needs for specificated purchaser group. At the same time should accomplish desirable profits of enterprise. Marketing management consist in putting into practice marketing conception to real and practical enterprise action. Furthermore include these activities like: market analyse through market search, planning, introduce marketing plans and controling. In object aspect marketing can be describe as set of metods and techniques which enable needs search,demand and posibilities to create now so far unknown needs. To these factors we could single out product, promotion, price and distribution which are describe as a mix-marketing. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
21--26
Opis fizyczny
Twórcy
  • Studenckie Koło Naukowe "KONC€PT", Uniwersytet Humanistyczno-Przyrodniczy im. Jana Kochanowskiego w Kielcach
Bibliografia
  • Adamska A., Dąbrowski T., (2007), Marketing i finanse w przedsiębiorstwie. Od konfliktu do synergii, Wydawnictwo C.H.Beck, Warszawa.
  • Cheverton P., (2006), Kluczowe umiejętności marketingowe: strategie, techniki i narzędzia sukcesu rynkowego, Wydawnictwo Helion, Gliwice.
  • Kaczmarczyk S., (2007), Zastosowanie badań marketingowych. Zarządzanie marketingowe i otoczenie przedsiębiorstw, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.
  • Kotler P., Armstrong G., Saunders J., Wong V., (2002), Marketing. Podręcznik europejski, Państwowe Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.
  • Kotler P., (2006), Kotler o marketingu. Jak tworzyć, zdobywać i dominować na rynkach, Wydawnictwo Helion, Gliwice.
  • Kotler P., (1999), Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola, Felberg SJA, Warszawa.
  • Kotler P., (2004), Marketing od A do Z, Państwowe Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2004.
  • Mazur J., (2002), Decyzje marketingowe dotyczące dystrybucji, [w:] Mazur J., (red.), Decyzje marketingowe w przedsiębiorstwie, Centrum Doradztwa i Informacji Difin, Warszawa.
  • McDonald M., (2006), Skuteczne techniki planowania marketingowego, Wydawnictwo Helion, Gliwice.
  • Mruk H., Pilarczyk B., Szulce H., (2005), Marketing. Uwarunkowania i instrumenty, Akademia Ekonomiczna w Poznaniu, Poznań.
  • Olsztyńska A., (2005), Marketing wewnętrzny w przedsiębiorstwie. Koncepcja i narzędzia wspomagające integrację działań wewnętrznych organizacji, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Poznań.
  • Ślusarczyk S., Góra R., (2005), Koncepcja zarządzania marketingowego małym i średnim przedsiębiorstwem, [w:] Ślusarczyk S., Góra R., Strojny J., (red.), Internet a zarządzanie marketingowe. Uwarunkowania rozwoju małych i średnich firm, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie, Rzeszów.
  • Sławińska M., Urbanowska-Sojkin E., (1998), Zarządzanie marketingowe przedsiębiorstwem handlowym, Akademia Ekonomiczna w Poznaniu, Poznań.
  • Sztucki T., (1994), Marketing. Sposób myślenia, system działania, Agencja Wydawnicza "PLACET", Warszawa.
  • Zalejski J., (2001), Polityka promocji w przedsiębiorstwie, Wyższa Szkoła Finansów i Zarządzania w Białymstoku, Białystok.
  • Żabiński L., (2005), Marketing a zarządzanie marketingowe. O niektórych relacjach między dyscypliną nauki a jej specjalnością badawczą, [w:] Grzegorczyk W., (red.), Współczesne problemy marketingu, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego.
  • Żurawik B., Żurawik W., (1996), Zarządzanie marketingiem w przedsiębiorstwie, Państwowe Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171237491

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.