PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2008 | nr 5 | 39--43
Tytuł artykułu

Wizerunek kobiety w reklamie prasowej i telewizyjnej

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Woman's Portrait in Commercial and Press Advertisement
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W swojej pracy starałem się pokazać problem uprzedmiotowiania kobiet w reklamach. Opierałem się własnych obserwacjach dwóch najpopularniejszych środków promocji danego produktu, jakimi są reklama telewizyjna i prasowa. Kobiety są w nich przedstawiane w stereotypowych rolach takich jak tzw. "kura domowa", kobieta zmysłowa, czy jako obiekt seksualny. Odbiorcami tego typu reklam, w których przedstawia się sprzęt gospodarstwa domowego, bielizna itp., są przede wszystkim kobiety. Taki sposób prezentacji danego produktu ma ogromny wpływ na potencjalnych klientów. (abstrakt oryginalny)
EN
In my essay I endeavoured to point a problem of women's objective treatment in commercials and press advertisements. I based on my own observations of two the most popular promotion means of products which are commercials and press advertisement. For the most part of them, women are presented at stereotype role, for example as a "homebody", sensual woman or a sexual object. This type of advert shows among other things household equipment and lingerie. Women are main receivers of this advertisement. That kind of promotion of my product has a powerful influence on a potential customers. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
39--43
Opis fizyczny
Twórcy
  • Koło Naukowe Menedżerów "Top Manager", Akademia Podlaska w Siedlcach
Bibliografia
  • Dziewanowska K.,(2004), Wizerunki kobiet w reklamie telewizyjnej w Polsce, [w:] Laguna M., Rudzewicz A.(red.), Konsument i marketing, Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie, Olsztyn.
  • Nowacka A., Nowacki R., (2004), Podstawy marketingu, Difin, Warszawa.
  • Rytel O., (2006), Reklama, czyli jak omamić klienta (wybrane aspekty), [w:] Cisek M.(red.), Kształtowanie przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa, Akademia Podlaska, Siedlce.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171237573

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.