PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2012 | nr 7 | 42--49
Tytuł artykułu

Wymiar ekologiczny CSR

Warianty tytułu
Ecological Dimensions of CSR
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem artykułu jest przybliżenie aspektów ekologicznych społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR), szczególnie w kontekście znormalizowanych systemów zarządzania środowiskowego oraz ukazanie znormalizowanych systemów zarządzania środowiskowego na tle standardu zarządzania społeczną odpowiedzialnością biznesu. CSR stanowi obecnie jedną z dynamiczniej rozwijających się koncepcji. Wychodzi ona naprzeciw zmieniającemu się intensywnie otoczeniu organizacji. Odpowiada także na coraz większe oczekiwania interesariuszy. Koncepcję tę rozpatrywać można poprzez jej 3 wymiary: ekonomiczny, społeczny, ekologiczny. W literaturze przedmiotu pojawia się coraz więcej pozycji dotyczących CSR, zwraca jednak uwagę pewien niedobór opracowań z zakresu wymiaru ekologicznego tej koncepcji - kiedy to problematyka ochrony środowiska stanowi jeden z głównych obszarów zainteresowania zarówno organizacji krajowych, jak i międzynarodowych. (abstrakt oryginalny)
EN
The main aim of this article is the description of environmental aspects for corporate social responsibility especially in standardized systems of environmental management. Nowadays CSR is one of the most developing conceptions. It goes out straight to the organization's condition which is changing in intensive way. It responds also to stakeholders' expectations. This conception can be considered in three dimensions: economic, environmental, social. In specialist literature we can find a lot of positions concerning these issues but there is small number of publications in environmental area. Environmental issue is one of the most important areas of interest of national and international organizations. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
42--49
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Szczeciński
Bibliografia
  • 1. Anam L., ISO 26000- nowa norma społecznej odpowiedzialności, "Zarządzanie Jakością" nr 3 - 4/ 2010.
  • 2. Chodyński A., Środowisko naturalne jako interesariusz w koncepcjach odpowiedzialnego biznesu, "Przegląd Organizacji" nr 1/2012.
  • 3. ISO 26000:2010 Guidance for Social Responsibility - Norma ISO 26000 - norma społecznej odpowiedzialności biznesu.
  • 4. Mazur-Wierzbicka E., Ochrona środowiska a integracja europejska. Doświadczenia polskie., Difin, Warszawa 2012.
  • 5. Mazur-Wierzbicka E., Zarządzanie środowiskowe jako narzędzie odpowiedzialnego biznesu, [w] Porada - Rochoń M. (red ), Społeczna odpowiedzialność biznesu jako wyraz reorientacji działania współczesnych firm, red. Stowarzyszenie Kreatywni dla Szczecina, Szczecin 2011.
  • 6. Podręcznik Użytkownika NORMAPME dla europejskich MŚP dotyczący ISO 26000 Wytyczne ds. Społecznej odpowiedzialności, Europejskie Zrzeszenie Rzemiosła oraz Małych i Średnich Przedsiębiorstw dla Normalizacji, Wydanie pierwsze, Warszawa lipiec 2011.
  • 7. Rola organizacji pozarządowych w kształtowaniu społecznej odpowiedzialności, Fundacja Rozwoju Demokracji Lokalnej Ośrodek Regionalny w Gdańsku, Bydgoszcz 2011.
  • 8. Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1221/2009 z dnia 25 listopada 2009 r. w sprawie dobrowolnego udziału organizacji w systemie ekozarządzania i audytu we Wspólnocie (EMAS), uchylające rozporządzenie (WE) nr 761/2007 oraz decyzje Komisji 2001/681/WE i 2006/193/WE.
  • 9. www.eko-net.p , stan z dnia 24 lipca 2012 r.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171237743

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.