PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2012 | nr 113 Systemy inteligencji biznesowej jako przedmiot badań ekonomicznych | 245--254
Tytuł artykułu

Wdrażanie innowacji w przedsiębiorstwie sposobem na osiągnięcie pozycji konkurencyjnej na rynku

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Implementation of Innovation in Enterprises - the Way to Achieve Competitive Position
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Założyć można, że skuteczne funkcjonowanie i rozwój organizacji wymaga skoordynowanych działań, poprawiających konkurencyjność firmy, opartych na szeroko rozumianej innowacyjności. W celu wykazania wpływu działań innowacyjnych na poprawę pozycji firmy na rynku dokonano badania kilku firm, wskazując w opracowaniu dwie, które w wyniku swojej aktywności w tym obszarze osiągnęły widoczny sukces. (fragment tekstu)
EN
Global markets and strong competition requires form companies to undertake innovative activities. It is fundamental to achieving business success and competitive advantage. It should be emphasized that modern and active companies use innovation to introduce new products, provide innovative services. Through these activities companies build a recognizable brand. It can be advancead thesis that currently the development of the company and competition in modern markets is not possible without the acceptance challenge and systematic implementation of the innovative activities also in the field of eco-innovation. (original abstract)
Twórcy
autor
  • Akademia Wychowania Fizycznego im. Jerzego Kukuczki w Katowicach
  • Urząd Miasta Częstochowy
Bibliografia
  • Burawski D.: Pojęcie konkurencyjności gospodarki w analizach ekonomicznych. W: M. Winiarski: Studenckie prace prawnicze, administratywistyczne i ekonomiczne. Uniwersytet Wrocławski, Wrocław 2006, s. 60.
  • Czarnota A.: Wpływ innowacji na konkurencyjność przedsiębiorstwa. Zeszyty Naukowe Instytutu Ekonomii i Zarządzania. Politechnika Koszalińska, Koszalin 2009.
  • Dąbrowska M.: Ekoinnowacje. Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości, Warszawa 2010.
  • Gontarz: Innowacyjni. Dobre praktyki. Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości, Warszawa 2010.
  • Kalinowski T.B: Innowacyjność przedsiębiorstw a systemy zarządzania jakością. Oficyna, Warszawa 2010.
  • Woźniak L.: Możliwe kierunki rozwoju ekoinnowacyjności - poziom globalny, wspólnoty i kraju. W: L. Woźniak, J. Strojny, E. Wojnicka: Ekoinnowacyjność dziś i jutro - wyzwania, bariery rozwoju oraz instrumenty wsparcia. Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości, Warszawa 2010.
  • Walczak W.: Analiza czynników wpływających na konkurencyjność przedsiębiorstwa. "E-Mentor. Dwumiesięcznik Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie" 2010, nr 5(37).
  • http://inwestor.intersport.pl/spolka/działalność /30, 13.03.2012.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171238315

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.