PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2013 | nr 3-4 | 161--180
Tytuł artykułu

Propozycja sposobu analizy i doskonalenia ZZL w małej firmie sieciowej

Warianty tytułu
Proposals for a New Way of Analyzing and Perfecting Human Resource Management in a Small Networked Company
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem opracowania jest przedstawienie propozycji nowego sposobu analizy i doskonalenia zarządzania zasobami ludzkimi w małej firmie sieciowej. W opracowaniu przedstawiono opis nowego podejścia, przyjęte założenia oraz sam proces przeprowadzonej analizy stanu i procesu zarządzania zasobami ludzkimi w małym sieciowym zespole projektowym. (abstrakt oryginalny)
EN
The objective of this paper is the presentation of new ways of analyzing and perfecting HRM in a small networked company. The paper presents a description of a new approach, assumptions made, as well as the process itself of conducting analyses of the state and process of managing human resources in a small networked project team. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
161--180
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
Bibliografia
  • Berends H., van der Bij H., Debackere K., Weggeman M. (2006), Knowledge sharing mechanisms in industrial research, R&D Management, vol. 36, nr 1, s. 85-95.
  • Becker B., Gerhart B. (1996), The impact of human resource management on organizational performance: Progress and prospect, Academy of Management Journal, vol. 39, nr 4, s. 779-801.
  • Black J.A., Edwards S. (2000), Emergence of Virtual or Networked Organizations: Fad or Feature, Journal of Organizational Change Management, vol. 13, nr 6, s. 567-576.
  • Borgatti S.P., Ofem B. (2010), Overview: Social network theory and analysis, w Daly A.J. (red.), The ties of change: Social network theory and application in education, Cambridge, Harvard Press, s. 17-30.
  • Burt R.S. (1980), Autonomy in a social topology, American Journal of Sociology, vol. 85, nr 1, s. 892-925.
  • Czakon W. (2012), Sieci w zarządzaniu strategicznym, Warszawa, Oficyna Wolters Kluwer business.
  • Ghoshal S., Bartlett Ch.A. (1990), The multinational corporation as an interorganizational network, Academy of Management Review, vol. 15, nr 4, s. 603-625.
  • Granovetter M.S. (1973), The strength of weak ties, American Journal of Sociology, vol. 78, nr 6, s. 1360-1380.
  • Eisenhardt K.M. (1989), Building theories from case study research, Academy of Management. The Academy of Management Review, vol. 14, nr 4, s. 532-550.
  • Freeman L.C. (1977), A set of measures of centrality based on betweenness, Sociometry, vol. 40, nr 1, s. 35-40.
  • Hedlund G. (1994), A model of knowledge management and the N-form corporation, Strategic Management Journal, vol. 15, s. 79-90.
  • Highsmith J. (2010), Agile project management. Creating innovative products, New York, Addison-Wesley.
  • Jackson M.O., Rodriguez-Barraquer T., Tan X. (2012), Social Capital and Social Quilts: Network Patterns of Favor Exchange, American Economic Review, vol. 102, nr 5, s. 1857-1859.
  • Kinnie N.J., Swart J., Purcell J. (2005), Influences on the choice of HR system: the network organization perspective, International Journal of Human Resource Management, vol. 16, nr 6, s. 1004-1028.
  • Leavitt H.J. (1965), Applied organizational change in industry: structural, technological and humanistic approaches, w March J.G. (red.), Handbook of organizations, Chicago, Rand.
  • Morawski M. (2009), Zarządzanie profesjonalistami, Warszawa, POLWEN Polskie Wydawnictwo Encyklopedyczne.
  • Nahapiet J., Ghoshal S. (1998), Social capital, intellectual capital, and the organizational advantage, The Academy of Management Review, 1998, vol. 23, nr 2, s. 242-266.
  • Obeidat B.Y. (2012), The relationship between Human Resource Information System (HRIS) functions and Human Resource Management (HRM) functionalities, Journal of Management Research, vol. 4, nr 4, s. 192-211.
  • Ocasio W. (1997), Towards an attention-based view of the firm, Strategic Management Journal, vol. 18, nr spec. lato, s. 187-206.
  • Oshima J., Oshima R., Matsuzawa Y. (2012), Knowledge Building Discourse Explorer: a social network analysis application for knowledge building discourse, Educational Technology Research and Development, vol. 60, nr 5, s. 903-921.
  • Pocztowski A. (2007), Zarządzanie Zasobami Ludzkimi. Strategie - procesy - metody, Wydanie II, Warszawa, PWE.
  • Salancik G. 1995: Review essay wanted: A good network theory of organization, Administrative Science Quarterly, vol. 40, nr 2, s. 345-349.
  • Schoemaker M.J.R. (1999), Organizing work and contract relations; between slavery and anarchy, w Looise J.K., van Riemsdijk M. (2004), Innovating Organisations and HRM: A Conceptual Framework Management Revue, The International Review of Management Studies, vol. 15, z. 3, s. 277-287.
  • Shin Y. (2004), A person-environment fit model for virtual organizations, Journal of Management, vol. 30, nr 5, s. 725-743.
  • Strużyna J., Ingram T., Kraus S. (2009), Human resource management in SME's: Empirical results from Poland, w Fink M., Kraus S. (red.), The Management of Small and Medium Enterprises, London, Routledge, s. 125-141.
  • Strużyna J., Spałek M. (2012), Analiza Cop i CoI. Eksperyment z podwójnym opisem, w Rokita J. (red.), Nauki o zarządzaniu wobec nieprzewidywalności i złożoności zmian, część 2, Katowice, GWSH, s. 58-79.
  • Townsend K., Wilkinson A., Bamber G. (2012), Mixed signals in HRM: the HRM role of hospital line managers, Human Resource Management Journal, vol. 22, nr 3, s. 267-282.
  • Wellman B. (1988), Structural analysis: from method and metaphor to theory and substance, w Wellman B., Berkowitz S.D. (red.), Social structures: A network approach, Cambridge, Cambridge University Press.
  • Wright P. (1998), Strategy - HR fit: Does it really matter? Human Resource Planning, vol. 21, s. 56-57.
  • Xiuqiao X., Baochang S. (2010), Weak signal detection based on the information fusion and chaotic oscillator, Chaos, vol. 20, nr 1, s. 01314-1-6 (sic!).
  • Yin R. (1994), Case study research: Design and methods, Applied Social Research Methods Series, vol. 5, Sage Publication, Thousand Oaks.
  • Zbierowski P. (2005), Uwaga przedsiębiorcza w organizacjach ery informacji, w Lewandowski J. (red.), Zarządzanie organizacjami gospodarczymi w wieku informacji, Łódź, Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, s. 222-233.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171238321

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.