PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2013 | 13(28) | z. 1 | 70--77
Tytuł artykułu

Korzyści z opracowywania i czynniki warunkujące sukces nowych produktów na rynku żywności

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Benefits from the new Products Development and Determinants of their Success in the Food Market
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Opracowywanie, wprowadzanie nowych i ulepszanie istniejących produktów jest jednym ze sposobów utrzymania się firm na dynamicznie zmieniającym się rynku żywności. Działania te zwiększają elastyczność i stabilność funkcjonowania, wzmacniają obecną pozycję przedsiębiorstw i stwarzają możliwość ich rozwoju w przyszłości. Skuteczność tych działań zależy od znajomości czynników warunkujących sukces nowych produktów na rynku oraz od wykorzystania tej wiedzy przez przedsiębiorstwa w praktyce. (abstrakt oryginalny)
EN
The development and introduction of new as well as improving existing products creates a chance for companies to exist in the rapidly-changing food market. These actions increase flexibility and stability of functioning, strengthen the current position of companies and provide an opportunity for their development in the future. The effectiveness of these actions depends on the knowledge of determinants for market success of new products and the practical application of this knowledge by companies. (original abstract)
Rocznik
Tom
Numer
Strony
70--77
Opis fizyczny
Twórcy
  • Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie
Bibliografia
  • Cooper R.G. [1999]: From experience: the invisible success factors in product innovation. Journal of Product Innovation Management nr 16, ss. 115-133.
  • Costa A.I.A., Jongen W.M.F. [2006]: New insights into consumer-led food product development. Trends in Food Science & Technology nr 17, ss. 457-465.
  • Data & Trends of the European Food and Drink Industry 2010. [2011]. CIAA [Tryb dostępu:] www.fooddrinkeurope.eu/uploads/publications_documents/Data_Trends_2011.pdf. [Data odczytu: kwiecień 2012].
  • Data & Trends of the European Food and Drink Industry 2011. [2012]. Food and Drink Europe. [Tryb dostępu:] www.fooddrinkeurope.eu/uploads/publications_documents/Final_DT_2012_04.06.pdf. [Data odczytu: maj 2012].
  • Dekker M., Linnemann A.R. [1998]: Product Development in the Food Industry. [W:] Innovation of Food Production Systems .W.M.F. Jongen i M.T.G Meulenberg (red.). Wageningen Academic Publishers, Wageningen, ss. 67-86.
  • Earle M., Earle R., Anderson A. [2007]: Opracowywanie produktów spożywczych - podejście marketingowe. WNT, Warszawa.
  • Edgett S., Shipley D., Forbes G. [1992]: Japanese and British companies compared: Contributing factors to success and failure in new product development. Journal of Product Innovation Management nr 9(1), ss. 3-10.
  • Ford D., Sterman J. [1998]: Dynamic modeling of product development processes. Systems Dynamic Review nr 14, ss. 31-68.
  • Fuller G.W. [2005]: New Food Product Development: From Concept to Marketplace. Ed. 2. CRC Press, Boca Raton, Florida.
  • Haffer M. [2004]: Zarządzanie nowym produktem. [W:] Innowacyjność przedsiębiorstw. J. Bogdanienko, M. Haffer, W. Popławski (red.): UMK, Toruń, ss. 145-193.
  • Hoban T.J. [1998]: Improving the success of new product development. Food Technology nr 52, ss. 46-49.
  • Kaczorowska J. [2008]: Role of consumer in the process of new product development. [W:] Challenges and perspectives for the European food market. B. Kowrygo (red.). Warsaw University of Life Sciences Press, Warszawa, ss. 137-147.
  • Kaczorowska J. [2009]: Innowacyjna działalność produktowa polskich przedsiębiorstw przemysłu spożywczego. Zeszyty Naukowe SGGW w Warszawie seria Problemy rolnictwa światowego tom 7 (XXII), ss. 50-57.
  • Mruk H., Rutkowski I.P. [2001]: Strategia produktu. PWE, Warszawa.
  • New Products Management for the 1980s. [1982]. Booz, Allen & Hamilton (BAH), Nowy Jork.
  • Rudder A., Ainsworth P., Holgate D. [2001]: New food product development: strategies for success. British Food Journal nr 103, ss. 657-671.
  • Rutkowski I.P. [2004]: Rozwój nowego produktu w przedsiębiorstwach jako przedmiot badań. Marketing i rynek nr 5, ss. 7-15.
  • Rutkowski I.P. [2007]: Rozwój nowego produktu. PWE, Warszawa.
  • Simpson T.W., Siddique Z., Jiao J. [2005]: Product Platform and Product Family Design. Methods and Applications. Springer Science, New York.
  • Stewart-Knox B., Mitchell P. [2003]: What separates the winners from the losers in new food product development? Trends in Food Sciences & Technology nr 14, ss. 58-64.
  • Van Trijp J.C.M., Steenkamp J.E.B.M. [2005]: Consumer-oriented new product development: principles and practice. [W:] Innovation in agri-food systems. Product quality and consumer acceptance. W.H.F. Jongen i M.T.G. Meulenberg (red.): Wageningen Academic Publishers, Wageningen, ss. 87-119.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171238649

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.