PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2013 | nr 8 | 24--31
Tytuł artykułu

Nowe trendy w zachowaniach konsumpcyjnych miejskich gospodarstw domowych w okresie kryzysu

Autorzy
Warianty tytułu
New Trends in the Consumption Behaviour of Urban Households in the Period of Crisis
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Artykuł jest poświęcony nowym trendom w zachowaniach polskich gospodarstw domowych w okresie współczesnego kryzysu. Po omówieniu metodologii badania oraz cech próby badawczej i jej charakterystyki, scharakteryzowane zostały najważniejsze nowe trendy w zakresie konsumpcji dostrzeżone wśród respondentów, nabierające na sile w okresie kryzysu, takie jak: świadoma konsumpcja, sprytne zakupy, konsumpcja kolaboratywna, freeganizm, social media oraz domocentryzacja. Podsumowanie rozważań i ważniejsze wnioski kończą niniejszy artykuł. (abstrakt oryginalny)
EN
The article analyses new trends in the behaviour of Polish households during the present crisis. The description of the research methodology and the sample used is followed by a discussion of major consumption trends observed among the respondents, such as cocooning, conscious consumption, smart shopping, collaborative consumption, freeganism and use of social media, which become more pronounced in periods of crisis. The article concludes with a summation of the discussion and major conclusions. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
24--31
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Warszawski
Bibliografia
  • T. Zalega, Przyczyny i konsekwencje współczesnego kryzysu finansowo-ekonomicznego. W: Aktualne problemy zarządzania - teoria i praktyka, monografia naukowa z okazji 40-lecia Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego, Wyd. UW, Warszawa 2012, s. 23.
  • J. Graham, Critical Thinking in Consumer Behavior. Cases and Experiential Exercises, Prentice Hall, New Jersey 2010, s. 204-205.
  • K. Mazurek-Łopacińska, Skutki światowego kryzysu gospodarczego dla indywidualnych konsumentów. W: Tendencje zachowań konsumenckich na regionalnym rynku, "Problemy Zarządzania, Finansów i Marketingu" nr 16, "Zeszyty Naukowe US" nr 609, Szczecin 2010.
  • C. Shirky, Cognitive Surplus. How Technology Makes Consumers in to Collaborators, Pengium Books, New York 2010.
  • T. Zalega, Konsumpcja w wielkomiejskich gospodarstwach domowych w Polsce w okresie kryzysu finansowo-ekonomicznego, Wyd. Naukowe Wydziału Zarządzania UW, Warszawa 2012.
  • H. Vejlgaard, Anatomy of Trend, McGraw-Hill, New York 2008, s. 9.
  • B. Bohlen, S. Carlotti, L. Mihas, How the Recession Has Changed US Consumer Behavior, "McKinsey Quarterly" 2010, No. 1.
  • G. Desvaux, B. Regaout, B. Labaye, F. Yu, L. Mednonca, Beating the Recession. Buying into New European Consumer Strategies, McKinsey Global Institute 2009, s. 9-10.
  • P. Kotler, J.A. Casline, Chaos. Zarządzanie i marketing w erze turbulencji, MT Biznes, Warszawa 2009, s. 151.
  • S. Hermann, The Crisis and Consumer Behavior. Eight Quick Solutions, "Journal of Consumer Behavior" 2009, No. 2.
  • Global Consumer Confidence, Concerns and Spending - a Global Nielsen Consumer Report, Nielsen 2009.
  • P. Flatters, M. Willmott, Understanding the Post-recession Consumer, "Harvard Business Review" 2009, No. 7/8.
  • R. Botsman, R. Rogers, What's Mine Is Yours. The Rise of Collaborative Consumption, Harper Collins, New York 2012, s. 15-16.
  • www.salesnews.pl/DailyNews.aspx?id=828, 15.10.2012.
  • T. Zalega, Konsumpcja w gospodarstwach domowych o niepewnych dochodach, Wyd. UW, Warszawa 2008, s. 47.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171240001

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.