PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2013 | nr 2 | 36--40
Tytuł artykułu

Zakres i formy stosowania outsourcingu w świetle badań empirycznych

Autorzy
Warianty tytułu
Scope and Form of Outsourcing in the Face of Empirical Research
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Artykuł prezentuje główne wnioski z badań dotyczących outsourcingu przeprowadzonych zarówno wśród dużych przedsiębiorstw globalnych, jak i znacznie mniejszych firm polskich. Wskazano w nim różnice w postrzeganiu i wykorzystywaniu koncepcji outsourcingu przez decydentów poszczególnych firm. W artykule zwrócono uwagę na model dojrzałości współpracy w outsourcingu oraz znaczenie różnic w realizacji outsourcingu dla polskich firm. (abstrakt oryginalny)
EN
The paper presents the main conclusions from the surveys on outsourcing conducted on large global enterprises and on considerably smaller Polish ones. Some differences in perception and application of the concept of outsourcing by decision-makers are indicated. In the paper attention on the outsourcing relationships maturity model and the significance of differences in implementation of outsourcing for Polish enterprises are focused. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
36--40
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Szczeciński
Bibliografia
  • [1] Dojrzałość outsourcingowa polskich przedsiębiorstw - relacja z debaty, http:// www.outsourcing.com. pl/18695, re- lacja_z_debaty_outsourcingowej.html [12.07.2011].
  • [2] GOTTSCHALK P., SOLLI-SAETHER H., Maturity Model for IT Outsourcing Relationships, "Industrial Management & Data Systems" 2006, vol. 106, Iss. 2.
  • [3] GUY CH.L, ESSINGER J., Outsourcing strategiczny. Koncepcja, modele i wdrażanie, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2002.
  • [4] LICHTARSKI J., Wirtualizacja działalności małych i średnich przedsiębiorstw, "Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu", Wrocław 2009.
  • [5] MATHEW S.K., Mitigation of Risks Due to Service Provider Behavior in Offshore Software Development. A Relationship Approach, "Strategic Outsourcing: An International Journal" 2011, vol. 4, no. 2.
  • [6] NIEMCZYK J., Wyróżniki, budowa i zachowania strategiczne układów outsourcingowych, AE we Wrocławiu, Wrocław 2006.
  • [7] OBŁÓJ K., Strategia nowoczesnej firmy w wykorzystanie outsourcingu. Materiały na konferencję: Outsourcing funkcjonowania firmy poprzez obsługę zewnętrzną, Institute for International Research, Warszawa 1999.
  • [8] Outsourcing Comes of Age: The Rise of Collaborative Partnering, PricewaterhouseCoopers 2009.
  • [9] RADŁO M., CIESIELSKA D., Dojrzałość outsourcingowa polskich przedsiębiorstw, http://www.outsourcing.com.pl/ 17873,dojrzalosc_outsourcingo- wa_polskich_przedsiebiorstw.html [12.07.2011]
  • [10] ROTTMAN J.W., LACITY M.C., A US Client's Learning from Outsourcing IT Work Offshore, "Information Systems Frontier" 2008, vol. 10, no. 2.
  • [11] SOLLI-SAETHER H., GOTTSCHALK P., Maturity in IT Outsourcing Relationships: An Exploratory Study of Client Companies, "Industrial Management & Data Systems" 2008, vol. 108, Iss. 5.
  • [12] TROCKI M., Outsourcing, PWE, Warszawa 2001.
  • [13] WODECKA-HYJEK A., Modele dojrzałości organizacyjnej narzędziem oceny współpracy w outsourcingu, "Przegląd Organizacji" nr 2/2011.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171240531

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.