PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | nr 39 | 225--232
Tytuł artykułu

Kreatywność i sektory kultury jako czynniki determinujące rozwój współczesnych miast

Warianty tytułu
Creativity and Culture Sectors as Factors Determining the Development of Modern City
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule przedstawiono współczesne uwarunkowania rozwoju miast i zwrócono uwagę na rolę i jakość kapitału ludzkiego w tym rozwoju. Podkreślono, że w aspekcie współczesnych uwarunkowań rozwoju znaczenia nabiera koncepcja kreatywnego miasta, mającego wpływ na powstawanie nowych przemysłów, a szczególna rola przypada przemysłom kultury oraz przemysłom kreatywnym. Takie podejście jest również widoczne w dokumentach Unii Europejskiej, kładących nacisk na znaczenie postaw kreatywnych i przemysłów kreatywnych dla wzrostu konkurencyjności w Europie. (abstrakt oryginalny)
EN
In modern conditions of development the quality of human capital in the city increasingly becoming the subject matter. In the context of contemporary development processes special attention should be put on the concept of creative city which influenced creating new industries. Creativity is nowadays one of the most important factors in modern city development in the so-called cultural industries. Such approach can be also wildly seen in European Union's documents where creative attitude and creative industries is crucial for better competitiveness of Europe. (original abstract)
Słowa kluczowe
Rocznik
Numer
Strony
225--232
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
Bibliografia
  • Florida R., The Rise of the Creative Class, Basic Books, New York 2002.
  • Gorzelak G., Miasto jako przedmiot badań ekonomii, w: Miasto jako przedmiot badań naukowych w początkach XXI wieku, red. B. Jałowiecki, WN Scholar, Warszawa 2008.
  • Green Paper. Unlocking the Potential of Cultural and Creative Industries, COM 183, Brussels 2010, www.ec.europa.eu/culture/our-policy-development/doc/GreenPaper_creative_industries_en.pdf [dostęp: 15.10.2011].
  • Howkins J., The Creative Economy, How People make money from Ideas. Penguin Books, London 2001.
  • Klasik A., Przemysły kreatywne oparte na nauce i kulturze, w: Kreatywne miasto - kreatywna aglomeracja, red. A. Klasik, Wyd. AE w Katowicach, Katowice 2009.
  • Landry Ch., Bianchini F., The creative city, www.demos.co.uk/files/thecreativecity.pdf [dostęp: 15.10.2011].
  • Landry Ch., The Creative City Index: Measuring the creative pulse of у our city, www.charleslandry. com [dostęp: 15.10.2011].
  • Landry Ch., The Creative City. A Toolkit for Urban Innovators, Earthscan, London 2008.
  • Matusik M., Potencjał gospodarczy, innowacyjny i kreatywny wybranych metropolii europejskich, w: Kreatywne miasto - kreatywna aglomeracja, red. A. Klasik, Wyd. AE w Katowicach, Katowice 2009.
  • Pratt A.C., Creative cities: the cultural industries and the creative class, www.eprints.lse. ac.uk/20704/l/Creative_cities_(LSERO_pre-print).pdf [dostęp: 15.10.2011].
  • Scott A. J., The Cultural Economy of Cities, Sage Publications, London - New Dehli 2000.
  • The Economy of Culture in Europe 2006 [study prepared for the European Commission], www. keanet.eu/ecoculture/executive_summary _en.pdf [dostęp: 15.10.2011].
  • Znaczenie gospodarcze sektora kultury. Wstęp do analizy problemu. Raport końcowy, IBS, Warszawa 2010.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171241281

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.