PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2012 | nr 236 | 211--221
Tytuł artykułu

Poznanie opinii i zachowań konsumentów warunkiem zwiększania w Wielkopolsce sprzedaży produktów spożywczych regionalnego pochodzenia

Autorzy
Warianty tytułu
Consumers Opinions and Behaviours Research - Condition of Increasing of Sale of Food Products Regional Origin in Wielkopolska
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule przedstawiono wyniki analizy opinii i zachowań konsumentów dotyczących zakupu produktów spożywczych pochodzących z Wielkopolski. Do analizy wykorzystano dane pierwotne pochodzące z badań empirycznych, zebranych metodą ankiety bezpośredniej, przeprowadzonej wśród mieszkańców województwa wielkopolskiego. Celem badań było określenie warunków i możliwości zwiększania wielkości i wartości sprzedaży artykułów spożywczych lokalnych producentów w regionie. Opierając się na badaniach zachowań konsumentów, określono te uwarunkowania ze strony popytu. (abstrakt oryginalny)
EN
The paper presents results of analysis of opinions and the consumers' behaviours concerning the purchase of food products from Wielkopolska region. To analysis were used date from the empirical researches, which were collected during the interview with occupants of Wielkopolska. The aim of this research was to determine conditions and possibilities of increasing of sale of food products local origin in studied region. On the basis of consumers' behaviours were determined these conditionings on the side of demand. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
211--221
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Przyrodniczy w Poznaniu
Bibliografia
  • Alvensleben, R. von, 2000, Zur Bedeutung von Emotionen bei der Bildung von Präferenzen für regionale Produkte, Agrarwirtschaft, Nr. 49, s. 12.
  • Balling, R., 2000, Ergebnisse von Verbraucherbefragungen zur Bedeutung der regionalen Herkunft bei Nahrungsmitteln, w: Dachverband Agrarforschung: Regionale Vermarktungssysteme in der Land-, Ernährungs - und Forstwirtschaft, Frankfurt/Main 30, s. 19-37.
  • Jąder, K., 2007, Produkty regionalnego pochodzenia na rynku artykułów żywnościowych, Wydawnictwo Akademii Rolniczej w Poznaniu, Poznań.
  • Karcz, K., Kądzior, Z., 1999, Postawy konsumentów wobec produktów krajowych i zagranicznych, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Katowicach, Katowice.
  • Norberg-Hodge, H., Merrifield, T., Gorelick, S., 2005, Powrót gospodarki żywnościowej do korzeni. Lokalne alternatywy wobec globalnego przemysłu rolnego, Wydawnictwo Zielone Brygady, Kraków.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171241309

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.