PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2013 | nr 6 | 18--25
Tytuł artykułu

Analiza wartości produktu metodą punktową

Warianty tytułu
Analysis of Product Value According to Point Method
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Artykuł stanowi próbę przybliżenia złożonej tematyki dotyczącej szeroko rozumianej analizy wartości implementowanych przez elastyczny zakład wytwórczy wyrobów. W oparciu o wiedzę teoretyczną, jak również własne doświadczenia zawodowe, autorzy za zasadne uznali opracowanie zestawu kryteriów, wpływających na ich wartość. Autorską metodę oceny wartości produktu, autorzy zamierzają zweryfikować w oparciu o praktykę. Chodzi o ustalenie wskaźnika wartości poddanych badaniu wyrobów z uwzględnieniem przyjętych kryteriów i modelowanych wag. (abstrakt oryginalny)
EN
This study is an attempt to cast some light on the complex issues related to the broadly- understood analysis of the product values implemented by a flexible goods manufacturing plant. Based on theoretical knowledge as well as their own professional experience, the authors found it appropriate to develop a set of criteria that affect value. The authors intend to verify an original method for assessing product value on the basis of their practice. The main thing is setting a value indicator of the studied products taking into account the adopted criteria and modeled scales. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
18--25
Opis fizyczny
Twórcy
  • Zakład Produkcji Części Zamiennych i Maszyn Rolniczych FORTSCHRITT
  • Uniwersytet Gdański
Bibliografia
  • DOBIJA M., Rachunkowość zarządcza i controlling, PWN, Warszawa 1999.
  • DRUCKER P., Innowacja i przedsiębiorczość - praktyka i zasady, PWE, Warszawa 1992.
  • DRUCKER P., Praktyka zarządzania, Czytelnik Nowoczesność, Akademia Ekonomiczna, Kraków 1998.
  • FALENCIKOWSKI T., Spójność modelu biznesu, Koncepcja i pomiar, CeDeWu, Warszawa 2013.
  • JAJUGA I, Ocena projektów inwestycyjnych, w: W. PLUTA (red.), Finanse małych i średnich przedsiębiorstw, PWE, Warszawa 2004.
  • KRAWIEC R, Zarządzanie projektem inwestycyjnym produktu i usfugi, Difin, Warszawa 2001.
  • ŁUNARSKI J., Techniczno-organizacyjne aspekty konkurencyjności. Samoocena i doskonalenie, Oficyna Wydawnicza Politechniki Rzeszowskiej, Rzeszów 2008.
  • MARTYNIAK Z., Organizatoryka, PWE, Warszawa 1987.
  • MARTYNIAK Z., Metody organizowania procesów pracy, PWE, Warszawa 1996.
  • MAZUREK-ŁOPACIŃSKA K., Orientacja na klienta w przedsiębiorstwie, PWE, Warszawa 2002.
  • MRUK H, MRUK J., Istota i zakres zarządzania i planowania marketingowego, w: H. MRUK (red.), Zarządzanie i planowanie marketingowe, Wydawnictwo Forum Naukowe, Poznań 2008.
  • SOSONOWSKA B., Rynek maszyn rolniczych w Polsce, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Poznań 2000.
  • STEVENS H., KINNI I, Osiągnąć doskonałość w sprzedaży, Wydawnictwo MT Biznes, Warszawa 2008.
  • STRATEGOR, Zarządzanie firmą. Strategie, struktury, decyzje, tożsamość, PWE, Warszawa 1999.
  • SZPITTER A., Zarządzanie wiedzą w tworzeniu innowacji: model dojrzałości projektowej organizacji, Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego w Gdańsku, Gdańsk 2013.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171242115

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.