PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2012 | nr 55 | 369--379
Tytuł artykułu

Sponsoring sportowy w optymalnym modelu rozwoju marki przedsiębiorstwa

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Sponsorship the Sport in Optimal Brand Model of Development Company
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule podjęto tematykę sponsoringu sportowego w aspekcie wartości marki przedsiębiorstwa. Ukazano rolę sponsoringu sportowego zarówno jako kategorii ekonomicznej podlegającej ocenie z perspektywy efektywności działań marketingowych, jak i elementu społecznej odpowiedzialności działań biznesowych. (abstrakt oryginalny)
EN
The subject this article is sports sponsorship in terms of brand value the company. The authors this article present place of sports sponsorship, both as an economic category to be assessed from the perspective of marketing effectiveness and social responsibility part of business operations. (original abstract)
Twórcy
  • Akademia Wychowania Fizycznego im. Eugeniusza Piaseckiego w Poznaniu - Zamiejscowy Wydziału Kultury Fizycznej w Gorzowie Wlkp.
  • Akademia Wychowania Fizycznego im. Eugeniusza Piaseckiego w Poznaniu - Zamiejscowy Wydziału Kultury Fizycznej w Gorzowie Wlkp.
Bibliografia
  • Andrzejczyk M., Jak skutecznie dobierać i oceniać sponsoring?, w: H. Mruk, K. Kropielnicki, P. Matecki (red.), Marketing dla sportu, Poznań 2006.
  • Bartkowiak G., Społeczna odpowiedzialność biznesu, Warszawa 2011.
  • Chłapowski J., Impreza sportowa jako produkt w ujęciu marketingowym, w: H. Mruk, K. Kropielnicki, P. Matecki (red.), Marketing dla sportu, Poznań 2006.
  • Halemba P., Wybrane aspekty zarządzania w kulturze fi zycznej i turystyce, Katowice 2009.
  • Klisiński J., Marketing w sporcie, Warszawa 1994.
  • Klisiński J., Profesjonalizacja i profesjonaliści w zarządzaniu sportem, Częstochowa 2000.
  • Marciszewska B., Marketing usług rekreacyjno-sportowych, Warszawa 1997.
  • Misiołowski R., Marketing w sporcie, Warszawa 2008.
  • Nakonieczna J., Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw międzynarodowych, Warszawa 2008.
  • Pawlak Z., Smoleń A., Geneza i początki działalności lig zawodowych w Polsce, w: J. Chełmecki (red.), Społeczno-edukacyjne oblicza sportu i olimpizmu, Warszawa 2009.
  • Pitts B.G., Stotlar D.K., Fundamentals of sport marketing, Morgantown 2002.
  • Pogorzelski S., Od marketingu do sponsoringu: komunikacja w marketingu sportowym, w: H. Mruk (red.), Marketingowe zarządzanie sportem, Warszawa 2007.
  • Pysiewicz W., Marketing sportowy, Poznań 2001.
  • Sabal A., Zjawisko sponsoringu sportowego, w: M. Kaliński (red.), Prawo sportowe i turystyczne - między regulacją a deregulacją, Kraków 2011.
  • Smoleń A., Pawlak Z., Modele działań przedsiębiorczych w sporcie kwalifi kowanym, w: A. Kuder, K. Perkowski, D. Śledziewski (red.), Proces doskonalenia treningu i walki sportowej, t. 5, Warszawa 2008.
  • Smoleń A., Pawlak Z., Wpływ otoczenia na zarządzanie klubami sportowymi w nowoczesnej gospodarce rynkowej, w: Z. Dziubiński, K. Jankowski (red.), Kultura fi zyczna w społeczeństwie nowoczesnym, Warszawa 2009.
  • Sporek T., Sponsoring sportu w warunkach globalizacji - dylematy i wyzwania, Warszawa 2007.
  • Stiglitz J.E., Wizja sprawiedliwej globalizacji. Propozycje usprawnień, Warszawa 2007.
  • Sznajder A., Marketing sportu, Warszawa 2008.
  • Żyśko J., Procesy prywatyzacji kultury fi zycznej w Polsce po 1989 roku, w: Roczniki Naukowe AWF w Warszawie, t. 37, Warszawa 1998.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171242359

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.