PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2012 | 276 Zarządzanie, finanse i rachunkowość wobec wyzwań współczesnej gospodarki opartej na wiedzy | 113--122
Tytuł artykułu

Rola menedżera ul. Piotrkowskiej w kształtowaniu wizerunku miasta Łodzi

Warianty tytułu
The Image of Lodz on the Example of the City Centre Manager of Piotrkowska Street
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Strategia rozwoju ulicy Piotrkowskiej jest jednym z podstawowych instrumentów zarządzania centrum miasta. Stanowi oś centralną, wokół której skupiają się wszelkie działania władz samorządowych dążące do poprawy wizerunku miasta i jak najlepszego zaspokojenia potrzeb i oczekiwań docelowych grup odbiorców, wykorzystując m.in. dostępny potencjał ludzki, potencjał techniczny, infrastrukturę społeczną, gospodarczą i zasoby kultury materialnej. Strategia przyjęta na lata 2009-2020 została stworzona przy współpracy urzędu miasta, przedstawicieli rady miejskiej, przedstawicieli Uniwersytetu Łódzkiego, Zespołu Obsługi Ulicy Piotrkowskiej, środowisk twórczych, mieszkańców, grona ekspertów oraz sympatyków regionu. (fragment tekstu)
EN
The paper presents a brief overview of idea of development the central part of the cities which is used to improve the quality and importance of the region. It shows that Town Centre Management (TCM) is based on the collaboration between different private and public sector organizations and it is considered as one of the several mechanisms for development of integrated strategic approaches and regeneration of towns and cities. The article is based on the literature studies, the own thoughts and research which are made by the author. The main aim of the article is to show the role and the importance of the city centre manager (or managing director of the TCM scheme). The author made the analyses of different point of view. She focused on definition of the situation, showing examples, describing proposed solutions implemented by others and the barriers facing the development of towns and cities. (original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Łódzki, doktorantka
Bibliografia
  • Brilman J. 2002, Nowoczesne koncepcje i metody zarządzania, PWE, Warszawa.
  • Coca-Stefaniak JA., Quin S., Parker C., Rinaldi R., Byrom J. 2009, Town Centre Management models: A European perspective, European Union/Cities/26.
  • Drucker P.F. 1994, Praktyka zarządzania, Akademia Ekonomiczna, Kraków.
  • Otsuka N., Reeve A. 2007, Town Centre Management and Regeneration: The Experience in Four English Cities, "Journal of Urban Design", vol. 12. no. 3.
  • Pene J. 1998, Zarządzanie dla przyszłości, Wydawnictwo Profesjonalnej Szkoły Biznesu, Kraków.
  • Strategia rozwoju ulicy Piotrkowskiej na lata 2009-2020, uchwała nr LVII/1074/09 Rady Miejskiej w Łodzi z dnia 13.05.2009 r.
  • http://lodz.naszemiasto.pl/artykul/467068,nad-piotrkowska-zawisly-czarne-chmury,id,t.html
  • http://archiwum.belchatow.sam3.pl/portal.php?aid=l 176711977462333296bfl3.
  • http://www.torun.pl/index.php?strona=te_tcm_l.
  • http://www.mairie-lille.fr.
  • http://www.ulicapiotrkowska.p1/page/l 05,menadzer-oraz-zespol-obslugi-piotrkowskiej.html.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171242443

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.