PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2012 | 276 Zarządzanie, finanse i rachunkowość wobec wyzwań współczesnej gospodarki opartej na wiedzy | 151--163
Tytuł artykułu

Strategia wyjścia - czynniki negatywnie wpływające na realizację transakcji kapitałowych

Autorzy
Warianty tytułu
Exit Strategy in the Context of Impediments for Transfer of the Ownership
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Występujący w ostatnich latach wzrost liczby transakcji fuzji i przejęć przedsiębiorstw z sektora małych i średnich przedsiębiorstw w krajach z regionu CEE powoduje powstawanie nowych wyzwań dla zarządzających i właścicieli. Zasadniczo dotyczą one tworzenia, oceny oraz efektywnej implementacji strategii wyjścia z przedsiębiorstwa. Jednym z decydujących elementów strategii wyjścia organizacji biorących udział w transakcji M&A jest opracowanie narzędzia służącego do identyfikacji czynników, które wpływają na wycenę wartości przedsiębiorstwa, a w niektórych przypadkach mogą doprowadzić do przerwania transakcji. [...] Celem artykułu jest omówienie problemu realizacji strategii wyjścia z punktu widzenia identyfikacji czynników wpływających na transakcję kapitałową. Punktem rozpoczęcia dyskusji jest określenie wpływu poszczególnych czynników na transakcję. Metody badawcze to analiza casestudy, wywiady, udział w transakcji kapitałowej M&A. (fragment tekstu)
EN
The increase of number of mergers and acquisition in CEE countries creates a new challenge for management, in range of exit strategy of implementation. One of the greatest challenges, which currently stand before the organizations which work with this problem is working out tools allowing for the identification of impediments which influence value creation in an enterprise. Issues connected with exit strategies have traditionally received little attention in the management field. One of the most serious drawbacks of unplanned transaction is that business owners become aware too late about impediments to sell existence, usually during the valuation and due diligence. While the negative elements are identified it is important to answer on question if appearance of individual impediments will be a deal breaker or will influence business valuation. Usually on this level of the transaction process business owners will become more aware and understand the exit process and discover the market value of their business. The aim of the article is discussing the problem of exit strategy implementation in the context of impediments to sell identification. The starting point for discussion is the ability to understand the influence of particular impediments on M&A transaction. (original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Łódzki
Bibliografia
  • Anderson J. 2009, Exit strategy, US.
  • Basi B. A. 2005, Making your exit, Reed Business Information, New York.
  • Deis K. 2009, What 's your exit strategy, Origination News, US.
  • Hawkey J. 2002, Exit Strategy Planning: Grooming Your Business for Sale", Gower Publishing. Ltd, UK.
  • Le Piar R. 2006, How to quit your business with dignity, UK.
  • Leonettim M. 2008, Exiting Your Business, Protecting Your Wealth, John Wily & Sons Inc. New York.
  • Lyons T. W. 2008, Exit Strategy: Maximizing the Value of Your Business.
  • Manheim S. 2009, Exit Strategy: The Art of Selling a Business, Sales Gravy Press, Florida.
  • Matso D. S. 2004, Most exit strategies fail, The Val re Group.
  • Mellen C. M. 2010, Valuation for M&A: Building Value in Private Companies, John Wily & Sons Inc. New York.
  • Walker M. J. 2009, Exit strategy missteps and how to avoid them, Family Business, US.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171242455

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.