PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2012 | nr 272 Zmiana warunkiem sukcesu : zarządcze instrumenty doskonalenia i rozwoju organizacji | 134--142
Tytuł artykułu

Rozwiązania organizacyjne wspierające zarządzanie relacjami z klientami

Warianty tytułu
Organizational Solutions Supporting Customer Relationship Management
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Orientacja marketingowa w zarządzaniu przedsiębiorstwem implikuje podejmowanie adekwatnych decyzji w obszarze kształtowania rozwiązań organizacyjnych współczesnych przedsiębiorstw. Ze względu na istotny wpływ umiejętności zarządzania relacjami z klientami (CRM) na wyniki przedsiębiorstw - zwłaszcza tam, gdzie rynek lub branża są trudniejsze - powstają większe motywacje do wdrażania przez firmy koncepcji CRM, którą można traktować jako rozwinięcie koncepcji marketingowej. Celem artykułu jest próba wskazania pewnych wyróżników rozwiązań organizacyjnych wspierających przedsiębiorstwa w orientacji na zarządzanie relacjami z klientami (CRM). Wytyczne te pozwoliły na sformułowanie zaleceń dla dużego polskiego przedsiębiorstwa handlowego działającego głównie na rynkach B2B, którego przypadek przeanalizowano.(abstrakt oryginalny)
EN
Marketing orientation in managing the company implies adequate decision-making in the area of development of organizational solutions and structures of modern enterprises. Significant influence of skills of customer relationship management (CRM) on the performance of enterprises (especially on difficult markets or industries) creates greater incentives for companies to implement the concept of CRM, which can be regarded as the development of the marketing concept. The goal of the article is an attempt to identify some distinguishing features of organizational structures supporting customer relationship management orientation. The case of a large Polish trading company operating mainly in B2B markets is analyzed and same recommendations for it are formulated.(original abstract)
Twórcy
  • Politechnika Wrocławska
Bibliografia
  • Bruhn M., Relationship Marketing: Management of Customer Relationships, Pearson Education, Harlow 2003.
  • Buttle F., Customer Relationship Management. Concepts and Tools, Butterworthe-Heinemann, Oxford 2009.
  • Ciurla M., Nowak M., Customer Relationship Management, [w:] Współczesne metody zarządzania w teorii i praktyce, red. M. Hopej, Z. Kral, Oficyna Wydawnicza Politechniki Wrocławskiej, Wrocław 2011, s. 43-54.
  • Cheverton P., Understanding Brands, Kogan-Page, 2006.
  • Egan J., Relationship Marketing. Exploring Relational Strategies in Marketing, Prentice Hall, Financial Times, 3rd ed., Harlow, London - New York 2008.
  • Filkiewicz S., Nowoczesne struktury organizacyjne zorientowane na klienta, [w:] Budowanie związków z klientami na rynku business to business, red. O. Witczak, CeDeWu, Warszawa 2008, s. 45-56.
  • Gordon I.H., Relacje z klientem. Marketing partnerski, PWE, Warszawa 2001.
  • Homburg Ch., Workman J. Jr., Jensen O., Fundamental changes in marketing organization: The movement toward a customer-focused organizational structure, "Journal of the Academy of Marketing Science", Fall 2000, vol. 28, s. 459-478.
  • Hopej M., Struktury organizacyjne. Podstawowe, współczesne i przyszłe rozwiązania strukturalne, Ossolineum, Wrocław 2004.
  • Lichtarski J.M., Społeczno-kulturowe bariery rozwoju i upowszechniania się nowoczesnych struktur organizacyjnych, "Przegląd Organizacji", wrzesień 2007, s. 11-14.
  • Nowak M.W., Wzrost przedsiębiorstwa poprzez wzrost wartości relacji z klientami, [w:] Strategiczne i operacyjne problemy rozwoju i wzrostu przedsiębiorstwa, red. J. Skalik, G. Bełz, Prace Naukowe Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego nr 218, Wrocław 2011, s. 179-186.
  • Nowak M.W., Aspekt planowania marketingowego w orientacji rynkowej MŚP w województwie dolnośląskim, [w:] Współczesny marketing. Strategie, red. G. Sobczyk, PWE, Warszawa 2008, s. 138-142.
  • Otto J., Marketing relacji. Koncepcja i stosowanie, wyd. 2, C.H. Beck, Warszawa 2004.
  • Pałka P., Koncepcja doskonalenia zarządzania relacjami z klientami przedsiębiorstwa..., praca magisterska (promotor: dr inż. M.W. Nowak), Wydział Informatyki i Zarządzania Politechniki Wrocławskiej, 2012.
  • Payne A., Handbook of CRM, Achieving Excellence in Customer Management, Butterworthe-Heinemann, Oxford 2006.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171242471

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.