PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2012 | nr 237 | 71--84
Tytuł artykułu

Znaczenie handlu wielkopowierzchniowego w Polsce - przemiany i perspektywy rozwoju

Warianty tytułu
The Role of Megastores in Retail Trade in Poland : Changes and Development Perspectives
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W pracy przedstawiono znaczenie handlu wielkopowierzchniowego w Polsce i przemiany w handlu detalicznym. Główny nacisk położono na znaczenie hipermarketów, supermarketów oraz sklepów dyskontowych na rynku artykułów żywnościowych. Stwierdzono, że sklepy wielkopowierzchniowe odgrywają coraz większą rolę w obrocie artykułami FMCG. (abstrakt oryginalny)
EN
The paper presents the role of megastores in retail trade in Poland. Polish market of retail sales undergone substantial changes during the past twenty years. Appearance of megastores (hypermarkets, supermarkets and discount stores) introduced new sales channels. The study confirms that the megastores play more and more significant role in Polish retail market of FMCG (Fast Moving Consumer Goods). (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
71--84
Opis fizyczny
Twórcy
  • Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie
Bibliografia
  • Być numerem jeden: Francja w Polsce, 2005, dodatek specjalny Supermarket News, nr 21.
  • Hiper jest super, 2006, Handel, nr, s. 6.
  • Kłosiewicz-Górecka, U., 2010, Zmiany w handlu detalicznym w latach 1989-2009, Poradnik Handlowca, nr 2.
  • Maleszyk, E., 2004, Handel dyskontowy w Polsce. Rynek i konsumpcja. Raporty z badań,, Instytut Rynku Wewnętrznego i Konsumpcji, Warszawa.
  • Nie tylko wielkość się liczy, 2005, Supermarket News, nr 21(99), s. 8, http://www.auchan. pl.
  • Raporty o stanie handlu wewnętrznego za okres 2002, 2004, 2006, 2008, Ministerstwo Gospodarki, Warszawa.
  • GUS, 2009, Raport o stanie handlu wewnętrznego 2006, Rynek Wewnętrzny.
  • Rutkowski, K., 2005, Logistyka dystrybucji. Specyfika. Tendencje rozwojowe. Dobre praktyki, Wydawnictwo SGH, Warszawa.
  • Retailer of the Year 2010, 2011, Raport RolandBerger, Warszawa.
  • Rynek wewnętrzny w Polsce 2009, 2010, GUS, Warszawa.
  • Stępniak, Ł., 2006, Nowoczesny handel coraz silniejszy, Raport Supermarket Polska Rynek handlowy w Polsce w 2006 r.
  • Wizerunek sieci handlowych, 2006, Raport On Bard PR Ecco Network Warszawa.
  • Wpływ sklepów wielkopowierzchniowych na otoczenie ekonomiczne i społeczne w Polsce, 2005, PRM Consulting, Kraków.
  • Zachodni wiatr, 2004, Handel, 21 stycznia.
  • http://www.aldi.pl.
  • http://www.auchan.pl.
  • http://www.biedronka.pl.
  • http://www.carrefour.pl.
  • http://www.leclerc.pl.
  • http://www.lidl.pl.
  • http://www.metrogroup.pl.pl.
  • http://www.netto.pl.
  • http://www.real.pl.
  • http://www.stokrotka.pl.
  • http://www.tesco.pl.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171242511

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.