PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2012 | nr 3(19) | 113--123
Tytuł artykułu

Wpływ złożoności produktu turystycznego- obszar na kształtowanie jego wizerunku

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Influence of the Complexity of the Tourist'Product -Area for the image Creating
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W dobie silnej konkurencji i niezwykłej kreatywności w budowaniu wizerunku produktów turystycznych ogromnym wyzwaniem jest stworzenie koncepcji wyjątkowej. W zakresie promocji produktów istnieje wiele metod, form czy narzędzi marketingowych, które są kluczowe w walce konkurencyjnej. Jednym z wielu wymienionych wariantów jest kreowanie wizerunku obszaru, który pozostaje wciąż tematem skomplikowanym ze względu na złożoność i różnorodność obszaru jako produktu turystycznego. W niniejszym opracowaniu dokonano charakterystyki obszaru - produktu turystycznego zdeterminowanego przestrzennie w kontekście kreowania wizerunku.(abstrakt oryginalny)
EN
The purpose of the article is to analyse influence of the complexity of tourist' product (area) for the image creating. The author focused on area image creating and strong conditions of market competition. A strong, positive image of area is a main way of acquiring the tourists' attention. The acceptance of the image allows getting the loyalty of present tourists and interesting the potential group of them.(original abstract)
Słowa kluczowe
Rocznik
Numer
Strony
113--123
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Szczeciński
Bibliografia
  • Ph.KOtler,Marketing. Analiza, planowanie,wdrażanie i kontrola,Gebethner&Ska, Warszawa 1994, s.400
  • S.Bosiacki,J. Sikora, POdstawy marketingu w turystyce i rekreacji , Wydawnictwo AWF w Poznaniu, Poznań 1999, s.54
  • J. Kaczmarek, A> Stasiak, B. Włodarczyk, Produkt turystyczny, POlskie Wydawnictwo Ekonomiczne , Warszawa 2005, s.73
  • J.Czerwiński, Podstawy turystyki,Stowarzyszenie na Rzecz Rozowju Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowejim. Witelona e Legnicy, Legnica 2007, s.11
  • Kompendium wiedzy o turystyce , red. G.Gołembski, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2009, s.25
  • J.Kaczmarek, A.Stasiak, B.Włodarczyk, Produkt...,s.74
  • A.Stanowiska-Traczyk, Ocena kształtowania wizerunku miasta wojewódźtwa warmińsko-mazurskiego,"Marketing i Rynek"2010, nr 9,s.29
  • J.Kaczmarek,A.Stasiak,B.Włodarczyk,Produkt...,s.110
  • T.Sztucki,Promocja.Sztuka pozyskiwania nabywców,Placet.Warszawa 1997,s.153
  • M.Korczyńska,Marka miasta,"Marketing i Rynek"2006, nr 12,s.3
  • M.Florek, Możliwości zastosowania narzędzi marketingu w gminie ( w kontekście wyników badań w gminach regionu wielkopolskiego), Zeszyty Naukowe "Obszary i możliwości wykorzystania marketingu"nr 34, red. H.Szulce, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Poznań 2004, s.163
  • M.Lalli,W.Ploter,Corporate Identity fur Stadte,"Marketing ZFP"1991,za:A.Szromnik, Marketing terytorialny.Miasto i region na rynku, Oficyna Wolters KLiwer Business, Kraków 2007, s.131
  • PH.KOtler, Marketing,Dom Wydawniczy REBIS, POznań 2005, s. 627-628
  • R.Davidson,R. Maitland,Tourism Destinations, Hodder&Stoughton, London 1997, s.21-22, za: M.Zdon-KOrzeniowska, Jak kształtować regionalne produkty turystyczne?Teoria i praktyka, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2009, s.72-73
  • J.Tkaczyk,J.Rachwalska, Wszystko jest obrazem...Kształtowanie wizerunku przedsiębiorstwa, "Marketing i Rynek"1997, nr 5,s.5-6
  • PH.KOtler,D.H Haider,I.Rein, Marketing Places -Attracting Investment, Industry and Tourism to Cities, States and Nations, The Free Press, New York 1993, s.97, za:M.Zdon-Korzeniowska, Jak kształtować...,s.74
  • B.Marciszewska,Potencjał turystyczny regionu a kreowanie jego wizerunku ,w: Potencjał turytyczny.zagadnienia przestrzenne , red.M. Meyer, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin 2010,s.19
  • J.Olszewska, Wizerunek jako narzędzie tworzenia przewagi strategicznej gminy,"Marketing i Rynek "2000, nr 11,s.13, za: M.Zdon-Korzeniowska, Jak kształtowac...,s.74
  • A.Panasiuk, Marka turystyczna .Założenia metodyczne,w:Markowe produkty turystyczne, red. A. Panasiuk, Fundacja na Rzecz Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin 2004, s.123
  • http://www.szczecin.pl/Strategia/_pl/uchwalone/polityka_promocji.pdf,listopad 2010
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171242589

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.