PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2012 | nr 1(17) | 251--262
Tytuł artykułu

Środowiskowe konsekwencje rozwoju markowych produktów turystycznych w województwie zachodniopomorskim

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Environmental Impacts of the Development of Brand Tourist Products in the West-Pomeranian Province
Języki publikacji
EN
Abstrakty
Kreowanie markowych produktów turystycznych w województwie zachodniopo-morskim może być szansą na rozwój turystyki w regionie, który posiada wyjątkowo atrakcyjne położenie i uwarunkowania środowiskowe, ale nie dysponuje właściwie ukształtowanym wizerunkiem wśród turystów. Jednakże rozwój turystyki o charakterze masowym wymaga równoczesnego rozszerzenia działań na rzecz ochrony środowiska przyrodniczego, które stanowi podstawę proponowanych produktów markowych. Ich rozwój powinien respektować zasady zrównoważonego rozwoju, szczególnie w przypadku obszarów przyrodniczo cennych i chronionych, których dotyczy większość planowanych markowych produktów turystycznych. Główne zagrożenia identyfikowane w ich obszarze są związane z zaburzeniem równowagi ekologicznej, której konsekwencją może być zmniejszenie bioróżnorodności, postępująca degradacja i wykluczenie tych obszarów z użytkowania turystycznego.(abstrakt oryginalny)
EN
The creation of brand tourist products in the West Pomeranian Province may be an opportunity for the development of tourism in a region which possesses an extraordina-rily attractive location and environmental conditionings but does not have an adequately shaped image among tourists. However, the development of tourism of a mass character demands a simultaneous increase in the number of actions taken to protect the natural environment, which is the base for the mark products being offered. Their development should respect the rules of balanced development, especially in the case of areas which are environmentally precious and protected. Such areas are the main focus of the planned mark tourist products. The main threats identified in their area are connected with the disturbance of ecological balance, among consequences of which are the les-sening of biodiversity, progressive degradation and secluding the areas from touristic use.(original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
251--262
Opis fizyczny
Twórcy
autor
  • Uniwersytet Szczeciński
Bibliografia
  • Ist United Nations Conference on "Man and His Environment" was held in Stockholm in 1972. For the first time drew attention to the pace necessary to have a combination of economic development with environmental considerations, and as a result of the Stockholm Declaration of the Conference established the basis for international cooperation in environmental protection.
  • E. Pyłka-Gutowska, Ekologia z ochroną środowiska, Wydawnictwo Oświata, Warszawa 2004, p. 261.
  • E. Dziedzic, Obszar recepcji turystycznej jako przedmiot zarządzania turystycznego, Monografie i Opracowania No. 442, SGH, Warszawa 1998, p. 9.
  • M. Zdon-Korzeniowska, Jak kształtować regionalne produkty turystyczne? Teoria i praktyka, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2009, p. 58.
  • M. Florek, Podstawy marketingu terytorialnego w turystyce, Wydawnictwo AE w Poznaniu, Poznań 2006, pp. 170-174.
  • B. Marciszewska, Produkt turystyczny a ekonomia doświadczeń, Wydawnicwto C.H. Beck, Warszawa 2010, p. 68.
  • Marketing usług turystycznych, ed. A. Panasiuk, WN PWN, Warszawa 2005, p. 89.
  • Strategia rozwoju turystyki województwa zachodniopomorskiego do 2015 roku, ZROT, Warszawa-Szczecin-Koszalin 2008, p. 9.
  • Strategia rozwoju turystyki województwa zachodniopomorskiego do 2015 roku..., p. 42.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171242627

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.