PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2012 | nr 1(17) | 277--286
Tytuł artykułu

Instytucjonalne aspekty promocji turystyki w gminach na przykładzie województwa zachodniopomorskiego

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Institutional Aspects Of Tourism Promotion The Case of Communes in West-Pomeranian Province, Poland
Języki publikacji
EN
Abstrakty
EN
The main aim of the paper was to determine which departments of communes are responsible for tourism promotion at the local level in West-Pomeranian Province. After describing theoretical foundations of financing promotion of tourism products, article summarizes results of the survey conducted among all 114 communes in West-Pomeranian Province and author‟s previous studies from that area. Conclusions and managerial implications constitute the last part of the paper.(original abstract)
Celem badań przedstawionych w artykule było określenie, jakie instytucje w gminach województwa zachodniopomorskiego zajmują się promocją lokalnych atrakcji turystycznych. Po omówieniu teoretycznych podstaw finansowania organizacji odpowiedzialnych za promocję obszarowego produktu turystycznego podano wyniki wcześniejszych badań autora dotyczących instytucjonalnych form promocji w dużych miastach. Następnie zaprezentowano najważniejsze wyniki badań w gminach województwa zachodniopomorskiego i dokonano odniesienia do wcześniejszych badań oraz podstaw teoretycznych.(abstrakt oryginalny)
Rocznik
Numer
Strony
277--286
Opis fizyczny
Twórcy
autor
  • Uniwersytet Szczeciński
Bibliografia
  • A. Seaton, M. Bennett, Marketing Tourism Products. Concepts, Issues, Cases, Thompson, 1996, pp. 350-378.
  • R. Coase, The Problem of Social Cost, "Journal of Law and Economics" 1960, No. 3, pp. 1-23.
  • W. Freyer, Tourismus, Einführung in die Fremdenverkehrökonomie, Oldenbourg Verlag, München 1992, p. 427.
  • Comp. A. Pawlicz, Wybrane aspekty funkcjonowania Convention Bureau. Ujęcie instytucjonalne, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Ekonomiczne Problemy Turystyki 2011, No. 15, pp. 95-106.
  • V. Middleton, J. Clark, Marketing in Travel and Tourism, Butterworth Heinemann, Ox-ford 2002, pp. 327-347.
  • A. Pawlicz, Promocja produktu turystycznego. Turystyka miejska. Difin, Warszawa 2008.
  • Comp. J. Heeley, Public-private sector partnerships in tourism, in: Tourism and Hospital-ity in the 21st century, ed. A. Lockwood, S. Medlik, Butterworth Heinemann, Devon 2003, pp. 275-280.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171242631

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.