PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2012 | nr 274 Trendy transformacji modelu organizacyjnego przedsiębiorstwa | 70--84
Tytuł artykułu

Kreowanie reputacji przedsiębiorstwa w sieci - nowe możliwości komunikowania z interesariuszami

Autorzy
Warianty tytułu
Online Reputation Management - New Possibilities of Stakeholders Communication
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Jeszcze dekadę temu firmy kształtowały swoją reputację, podejmując określone działania i komunikując je światu z wykorzystaniem tradycyjnych mediów, a zadania te wydawały się w znacznym stopniu pod ich kontrolą. W ostatnich latach nastąpiło dość wyraźne przesunięcie komunikacji między firmą a jej interesariuszami do sieci: mediów społecznościowych, wyszukiwarek, forów dyskusyjnych i blogosfery, gdzie przedsiębiorstwa i ich produkty są nieustannie obserwowane, oceniane i komentowane. Społeczności internetowe reprezentujące różnych stakeholders działają jednak według zupełnie odmiennej logiki - logiki sieciowej, która umożliwia bezpośredni kontakt każdego z każdym (peer-to-peer), zachodzenie procesów w czasie realnym i symetrię informacji. Większość menedżerów zdaje się jeszcze tych zmian nie dostrzegać i próbuje dalej stosować stare zasady i reguły gry, które w tym nowym świecie zarządzania reputacją zupełnie się nie sprawdzają. Artykuł ma na celu uzasadnienie konieczności zarządzania reputacją przedsiębiorstwa w sieci, pokazanie specyfiki takich działań, narzędzi wykorzystywanych do budowania pozytywnego wizerunku w tym odmiennym środowisku, a także korzyści, jakie mogą wynikać z tego dla wizerunku firmy.(abstrakt oryginalny)
EN
Companies and CEOs previously controlled their reputation in both business and consumer markets, aided by PR firms and crisis-management plans. The switch from traditional media and corporate monologues on websites to social media on the Internet makes every Internet user a journalist. People judge companies, brands and products. In this transparent world reputation management requires new skills and rules.(original abstract)
Twórcy
autor
  • Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
Bibliografia
  • Balmer J.M.T., Gray E.R., Corporate identity and corporate communications: Creating competitive advantage, \"Corporate Communications: An International Journal\" 1999, vol. 4(4).
  • Beal. A., Strauss J., Radically Transparent - Monitoring & Managing Reputations Online, Wiley Publishing, Indianapolis 2008.
  • Budzyński W., Wizerunek równoległy, Poltext, Warszawa 2011.
  • Chun R., Corporate Reputation: Meaning and measurement, \"International Journal of Management Reviews\" 2005, vol. 7.
  • Dąbrowski T., Reputacja przedsiębiorstwa, Wolter Kluwer Business, Kraków 2010.
  • Fombrun Ch., Reputation. Realizing Value from the Corporate Image, Harvard Business School Press, Boston, Massachusetts 1996.
  • Fombrun Ch., Van Riel C.B.M., Fame & Fortune. How Successful Companies Build Winning Reputations, Prentice Hall, New York 2003.
  • Kelly K., Out of control, 1994 - www.kk.org/outofcontrol.
  • Kubisiak P., Prokurat S., Sumara K., Krzycki M., Raport z badania: Polskie firmy w mediach społecznościowych, \"Harvard Business Review Polska\", sierpień 2012.
  • Płoszajski P. (red.), Społeczna odpowiedzialność biznesu w nowej gospodarce, Wydawnictwo SGH, Warszawa 2012.
  • Sims R., Toward a better understanding of organizational efforts to rebuild reputation following an ethical scandal, \"Journal of Business Ethics\", Springer 2009.
  • Rheingold H., Smart Mobs: The Next Social Revolution, Basic Books, Cambridge, MA, 2002.
  • Urośniemy dzięki sieci, raport Deloitte, \"Gazeta Wyborcza\", 20.07.2012.
  • Van Riel C.B.M., Fombrun Ch., Essentials of Corporate Communication, Routledge, London 2007.
  • Van Riel C.B.M., Principles of Corporate Communication, Prentice Hall, London 1995.
  • Zarębska A., Identyfikacja tożsamości organizacyjnej w zarządzaniu przedsiębiorstwem, Difin, Warszawa 2009.
  • Edelman Trust Barometer, raport 2012, http://www.scribd.com/doc/79026497/2012-Edelman-Trust-Barometer-Executive-Summary.
  • Internet a strategie marketingowe firmy, http://www.e-gospodarka.pl, 8.08.2012.
  • Aftershock. Adjusting to the new word of risk management, deloitte_risk_management_2012.
  • Risky business. Reputation online. 15 realities & 15 rules for managing reputation online, WeberShandwick raport 2009.
  • www.abeonet.pl.
  • Lightspeed Research, "Global Web Index", 2009.
  • . Marketing polskich firm na Facebooku - raport Fanpage Trends, http://www. socialpress.pl,10.08.2012.
  • The ROI on social media marketing, www.aberdeen.com/aberdeen-library, za: http://www.praktycy.com/infoteka.
  • networklogic15rheingold.pdf.
  • http//www.kk.org/outofcontrol.
  • PR w Internecie, www.praktycy.com/infoteka.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171242805

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.