PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2012 | 9 | 119--128
Tytuł artykułu

Relationship between tourism attractiveness and eu-funds absorption. The case of West Pomerania

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Języki publikacji
EN
Abstrakty
EN
From the carried analysis arises a conclusion that the communes benefiting from the EU fund have higher TDI. It would be necessary to ask the question to which extend the communes are aware of their touristic attractiveness and if they have a concept on rising they attractiveness. Finally it is possible to conclude that communes having higher tourist attractiveness apply for the grant more willing than the communes which are less attractive. Taking into account that the absorption from the EU fund does not influence TDI, it is possible to raise the thesis that communes are able to increase their touristic attractiveness regardless the level of the money absorption of the fund.(original abstract)
W artykule przedstawiono związek Europejskich Funduszy Absorpcji z gminami na Pomorzu Zachodnim, w Polsce i ich trakcyjność turystyczną. Autorzy zakładają, że wskaźnik atrakcyjności turystycznej jest dodatkowo skorelowany z Europejskim Funduszami Absorpcji. Badania, wykazały, że pomiędzy wskaźnikiem atrakcyjności turystycznej, i ilością środków zaabsorbowanych na mieszkańca , istnieje silna dodatnia korelacja , która jest istotna statystycznie.
Twórcy
  • University of Szczecin, Poland
autor
  • Uniwersytet Szczeciński
Bibliografia
  • Bednarska, M. Gołembski, G. & Hołderna-Mielcarek, B. (2002). Przesłanki i metody wyodrębniania miejsc o szczególnej atrakcyjności turystycznej. In: Metody stymulowania rozwoju turystyki w ujęciu przestrzennym. Gołembski, G. (ed.), pp. 21-45.Poznań: Akademia Ekonomiczna w Poznaniu.
  • Bochert, R. (2007). Tourismuspolitik. Bonn: uni-edition.
  • Brüstle, R. (1941). Die Bedeutung der Verkehrsmittel für den deutschen Fremdenverkehr.Halle (Saale): Eduard Klinz Buchdruck/Werkstätte.
  • Cracolici, F. & Nijkamp, P. (2008). The attractiveness and competitiveness of touristdestinations: A study of Southern Italian regions. Tourism Management. No. 30,pp. 336-344.
  • Doswell, R. (1998). Tourism, How Effective Management Makes the Difference. Oxford:Butterworth-Heinemann.
  • Ferreira, J. & Estevao, C. (2009). Regional Competitiveness of Tourism Cluster: A Conceptual Model Proposal. Pobrano 1.02 2012 z lokalizacji University of Beira Interior:http://mpra.ub.uni-muenchen.de/14853.
  • Hachtmann, R. (2007). Tourismus Geschichte. Göttingen: Vandenhoeck & Ruprecht GmbH&Co.
  • Hartl, A. (2003). Survey of visitors to Bornholm 2002. Nexø: Centre for Regional and Tourism Research.
  • Heeley, J. (2003). Public private sector partnerships in tourism. In: Tourism and Hospitality in the 21st century. Lockwood, W.A. Medlik S. (eds.), pp. 275-280. Devon: Butterworth Heinemann.
  • Hong-bumm, K. (1998). Perceived attractiveness of Korean destinations. Annals of Tourism Research, No. 25 (2), pp. 340-361.
  • Hundert, M. et al. (2006). Wybrane zagadnienia ze statystyki, Szczecin, Economicus.
  • Masson, S. & Petiot, R. (2009). Can the high speed rail reinforce tourism attractiveness? The case of high speed rail between Perpignan (France) and Barcelona (Spain).Technovation. No. 29, pp. 611-617.
  • Milewski, D. (2005). Regionalne uwarunkowania rozwoju turystyki na przykładzie województwa zachodniopomorskiego. Szczecin: Uniwersytet Szczeciński.
  • Mundt, J. (2001). Einführung in den Tourismus. München: Oldenburger Verlag.
  • Pawlicz, A. (2008). Dobra Publiczne i Dobra Klubowe na Rynku Turystycznym w Aspekcie Zrównoważonego Rozwoju. In: Zrównoważony Rozwój Turystyki. Wodejko, W.S.(ed.), pp. 95-106. Warszawa: Szkoła Główna Handlowa.
  • van der Ark, L.A. & Richards, G. (2006). Attractiveness of cultural activities in European cities: A latent class approach. Tourism Management. No. 27, pp. 1408-1413.
  • Wanhill, S. (2005). Role of government incentives. In: Global tourism. Theobald, W.F.(ed.), (3rd edition), pp. 394-405. Oxford: Butterworth-Heinemann.
  • Wodejko, S. (1998). Ekonomiczne zagadnienia turystyki. Warszawa: Wyższa Szkoła Handlu i Prawa.
  • World Tourism Organization. (2005). City Tourism & Culture, The European Experience.Brussels: World Tourism Organization.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171243251

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.