PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2012 | 8 | 109--120
Tytuł artykułu

Reasons for Using Services of Offshoring at the International Services Market

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Przesłanki stosowania offshoringu usług w międzynarodowym handlu usługami.
Języki publikacji
EN
Abstrakty
Delokalizacja świadczenia usług jest częścią procesów kształtowania się międzynarodowego podziału pracy w gospodarce światowej. Przenoszenie firm z krajów rozwiniętych do krajów o niższych kosztach produkcji jest możliwe dzięki poprawie jakości i zmniejszaniu kosztów komunikacji, szybkiemu upowszechnianiu internetu i nowych standardów w telefonii, a także tworzeniu przez wiele krajów coraz lepszych warunków do działalności zagranicznych inwestorów. Tradycyjnie offshoring utożsamiany jest z korzyściami finansowymi. Offshoring jednak to także proces pozwalający na podniesienie jakości świadczonych usług oraz ich innowacyjności. Maksymalizowanie korzyści z offshoringu będzie możliwe dzięki stworzeniu sprzyjających warunków międzynarodowych w wymianie usług, przy czym istotną rolę w tym zakresie może odegrać Światowa Organizacja Handlu.(abstrakt oryginalny)
EN
Dislocation services offer is a part of the process shaping international division of labour in the world economy. A specific "escape" companies with lower cost of production is possible thanks to quality improving and decreasing transport costs, fast spreading of the Internet and new standards in telephony and also creating new countries better and better condition for activity of foreign investors. Services offered in the frame of offshoring can be gained both from independent foreign partners (outsource offshoring)and from dependant unit created for this aim by given organization (captive offshoring). Traditionally offshoring is identified with financial advantages. Offshoring, however is also the process which let to put up qualities of offered services and factor that unable company development and creating values thanks to using global sources of intellectual capital and setting processes which particular parts are made in different geographical locations. Maximization benefits of offshoring will be possible thanks to creating favourable international conditions for services exchange., but essential role in this case can play World Trade Organization.(original abstract)
Słowa kluczowe
Twórcy
  • Uniwersytet Szczeciński
Bibliografia
  • Współczesna ekonomika usług, ed. S. Flejterski, A. Panasiuk, J. Perenc, G. Rosa, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2003, p. 113.
  • A. Masłowski, Zdolność handlowa usług a techniki informacyjne i telekomunikacyjne, "Handel Wewnętrzny" 2006, No. 2, pp. 7-11.
  • European Commission, Emplyment in Europe 2008, Brussels 2008, p. 217 and next.
  • K. Rogoziński, Usługi rynkowe, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej, Poznań 2000, p. 14.
  • J. Mazur, Zarządzanie marketingiem usług, Difin, Warszawa 2001, p. 18.
  • A. Hanten, K. Skouby, Internationalization of Services. Implications of Information and Communication Technologies, Lyngby, "Service Development, Internationalization and Competence Working Paper" 1999, No. 9, p. 3.
  • A. Kuźnar, Tendencje w rozwoju międzynarodowego handlu usługami, in: Egzemplifikacja międzynarodowych stosunków gospodarczych, ed. P. Bożyk, WSHiP, Warszawa 2004, p. 2.
  • A. Masłowski, Globalizacja rynku usług, in: Globalizacja usług. Outsourcing, Offshoring i Shared Services Centrem, ed. A. Szymaniak, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2008, p. 4.
  • http://www.wto.org/english/res_e/statis_e/its2009_e/section3_e/iii01.xls, 17.09.2010.
  • Globalization and Offshoring of Software, ed. W. Spray, F. Mayadas, M.Y. Vardi, Raport Association of Computing Machinery (ACM) Job Migration Task Force, New York 2009, p. 49.
  • R. Berger, UNCTAD, Word Investment Report 2004. The Shift Towards Services, United Nations Conference on Trade and Development, New York and Geneva 2004, No.13, p. 147.
  • E. Calem, P. Tjia, Offshoring Information Technology, Cambridge University Press, New York 2007, p. 10.
  • A. Masłowski, Nowe formy usług opartych na wiedzy, "Handel Wewnętrzny" 2005, No.3, p. 21.
  • J. Sachs, Koniec z nędzą. Zadanie dla naszego pokolenia, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2006, pp. 30-31.
  • R. Berger, UNCTAD, 2004, Service Offshoring Takes off in Europe - In Search of Improved Competitiveness, UNCTAD Press Release, No.13. pp. 1-2.
  • Wanted - A Renewable Europe: Ernst & Young European Attractiveness Survey 2007, p. 5.
  • www.atkernaey.com, 17.09.2010.
  • R. Gabryszak, M. Foremna-Pilarska, Perspektywy offshoringu usług, "Przegląd Organizacji" 2008, No. 2, p. 17.
  • W. Spray, F. Mayadas, M.Y. Vardi, op. cit., p. 49.
  • Ph. J. Haich, Offshoring 2005. Research Preliminary Findings and Conclusion, Ventoro, New York, p. 10.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171243269

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.