PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2012 | 8 | 225--239
Tytuł artykułu

Rebranding in the Market of Spa and Tourism Services on the Example of Health and Wellness Center "Verano" in Kołobrzeg

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Rebranding na rynku usług turystyki uzdrowiskowej na przykładzie centrum zdrowia i relaksu "Verano" w Kołobrzegu
Języki publikacji
EN
Abstrakty
Zapoczątkowane w latach dziewięćdziesiątych XX wieku zmiany w zakresie funkcjonowania przedsiębiorstw uzdrowiskowych sprawiły, że obiekty te działając na konkurencyjnym rynku usług turystycznych, w celu dalszego przetrwania i rozwoju, zmuszone są do opracowania odpowiedniej strategii marketingowej, która pozwoli im na zbudowanie i uzyskanie przewagi konkurencyjnej. Jednym z istotnych elementów tejże strategii jest zarządzanie marką. Niezwykle ważnym zaś elementem marki w wypadku przedsiębiorstw świadczących usługi, jest jej nazwa, która nie tylko stanowi podstawę tożsamości marki, ale i wpływa na wizerunek przedsiębiorstwa i jego produktu. W związku z powyższym coraz więcej przedsiębiorstw funkcjonujących na rynku turystyki uzdrowiskowej decyduje się na zmianę wizerunku, przez zmianę nazwy, czyli tzw. rebranding. Głównym celem artykułu jest przedstawienie procesu zmiany nazwy przez przedsiębiorstwo uzdrowiskowe funkcjonujące w Kołobrzegu, od lipca 1966 roku pod nazwą "Węgiel Brunatny" a od sierpnia 2009 jako Centrum Zdrowia i Relaksu "Verano". Artykuł został podzielony na cztery części. W części pierwszej przedstawiono wybrane zagadnienia teoretyczne dotyczące nazwy marki. W części drugiej scharakteryzowano badane przedsiębiorstwo, zaś w części trzeciej opisano działania obiektu podjęte w zakresie zmiany nazwy. W części czwartej artykułu przestawiono natomiast wyniki badań ankietowych przeprowadzonych w sierpniu 2010 roku wśród gości obiektu, odzwierciedlające między innymi ich ocenę nowej nazwy.(abstrakt oryginalny)
EN
The high volatility of market conditions in which businesses operate means that they must constantly seek new sources of competitive advantage. Attributes such as low price, quality of service are pretty easy to overcome by the competition. For this reason, more desirable are the attributes that are difficult to be copied by rival companies, and also make possible to obtain a sustainable competitive advantage. Many companies build their strategies based on several attributes simultaneously. Almost always one of them is the brand. "Węgiel Brunatny", now Health and Wellness Center "Verano" Sp. z o. o. within forty-three years of operating in the spa and tourism market has earned itself a recognized reputation - the brand, as evidenced by the results of the survey. The decision to change the name of the company has been long considered and justified. Therefore, the name change was repeatedly and extensively consulted with the guests of the resort. The survey has shown that the previous name was too long and hard to pronounce, especially for foreign guests and also was not associated with the coastal character of Kołobrzeg and with the facility services. Therefore it was decided to change it to a shorter one, easier to pronounce and remember and to design a logo so that it was pleasant in visual perception. The survey results show that the name change was the right decision and did not harm the resort, as evidenced, among others, by high share of patients who repeat their stay. Summing up, it can be safely concluded that the new brand of Health and Wellness Center "Verano" has characteristics conducive to creating a strong brand and can give rise to the construction of competitive advantage of the company.(original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Szczeciński
Bibliografia
  • H. Szulce, K. Janiszewska, Zarządzanie marką, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Poznań 2006, p. 13.
  • J. Kall, Silna marka. Istota i kreowanie, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2001, p. 148.
  • Ł. Michalak, Spokojnie to tylko rebranding, Własny Biznes. Franchising, XI 2007.
  • M.K. Witek-Hajduk, Zarządzanie marką, Difin, Warszawa 2001, pp. 224-225.
  • J. Altkorn, Strategia marki, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 1999, p. 105.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171243307

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.