PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2012 | nr 26 | 255--264
Tytuł artykułu

Social media w komunikacji marketingowej podmiotów rynkowych

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Social Media in Marketing Communications of Market Entities
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule podjęto tematykę social mediów, których rola w komunikacji marketingowej podmiotów rynkowych z odbiorcami jest coraz bardziej znacząca. Wiele osób nie wyobraża sobie życia bez dostępu do Internetu w każdym miejscu i o każdej porze. Działania w mediach społecznościowych skupiają się najczęściej na tworzeniu treści, która przyciągnie uwagę użytkowników i zachęci ich do dzielenia się nią z innymi. Social media przestały być modą, a stały się pewnym trendem. W artykule przybliżono ich specyfikę i podkreślono ich ważną rolę w komunikacji marketingowej. Przedstawiono także przykłady podmiotów rynkowych wykorzystujących je w swojej działalności. Należy pamiętać, że media społecznościowe podlegają nieustannym zmianom, dlatego mylne jest stwierdzenie, że ich wykorzystanie w komunikacji marketingowej jest łatwe, szybkie i tanie.(oryginalny abstrakt)
EN
The paper considers the subject of social media, whose role is increasingly important in marketing communications of market entities with their customers. Many people cannot imagine life without access to the Internet, anywhere, anytime. Activities in social media often focus on creating content that will attract users' attention and encourage them to share it with others. Social media are no longer fashion, they have become a trend. The paper characterizes social media specificity and highlights their important role in marketing communications. It also presents examples of market entities using social media in their business. It should be kept in mind that social media are constantly changing, which is why it is wrong to say that their use in marketing communication is so easy, quick and cheap.(original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Szczeciński
Bibliografia
  • B. Pilarczyk, Reklama jako narzędzie komunikacji masowej, w: Komunikowanie się w marketingu,red. H. Mruk, PWE, Warszawa 2004.
  • Komunikacja marketingowa, red. M. Rydel, ODiDK, Gdańsk 2001.
  • B. Gregor, M. Stawiszyński, e-commerce, Oficyna Wyd. Branta, Bydgoszcz-Łódź 2002.
  • Internet w marketingu, red. A. Bajdak, PWE, Warszawa 2003.
  • Ph. Kotler, Marketing, Dom Wydawniczy Rebis, Poznań 2005.
  • A. Smalec, Rola społeczności internetowych w komunikacji marketingowej, w: Marketing przyszłości. Trendy. Strategie. Instrumenty. Zachowania podmiotów na konkurencyjnym rynku, red. G. Rosa, A. Smalec, Zeszyty Naukowe nr 595, Ekonomiczne Problemy Usług nr 55, Wyd. Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin 2010, s. 579-588.
  • Narzędzia i techniki komunikacji marketingowej XXI wieku, red. K. Śliwińska, M. Pacut,Wolters Kluwer business, Warszawa 2011, s. 86.
  • T. Weinberg, The new community rules. Marketing in the social media, O'Reilly, Cambridge 2009, s. 40.
  • K. Doktorowicz, Społeczności wirtualne - cyberprzestrzeń w poszukiwaniu utraconych więzi,w: Społeczeństwo informacyjne. Wizja czy rzeczywistość?, red. L. Haber, Akademia Górniczo-Hutnicza, Kraków 2004, s. 62.
  • A. Smalec, Konsument jako aktywny uczestnik komunikacji marketingowej, w:Marketing przyszłości. Trendy. Strategie. Instrumenty. Przedsiębiorstwo i konsument w ewoluującym otoczeniu, red. G. Rosa, A. Smalec, Zeszyty Naukowe nr 661, Ekonomiczne Problemy Usług nr 73, Wyd. Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin 2011, s. 174-181.
  • A. Podlaski, Marketing społecznościowy. Tajniki skutecznej promocji w social media, Helion,Gliwice 2011, s. 24-30.
  • L. Rudnicki, Zachowania konsumentów na rynku, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 2000, s. 209.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171243309

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.