PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2012 | nr 21 | 83--92
Tytuł artykułu

Wymiar informacji w biznesie Na przykładzie firmy Realbud sp. Z o.o. w Szczecinie

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
The Importance Of Information For Business Industry Based On Example Of Realbud Ltd., Szczecin, Poland
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Różnorodność i głębia informacji odgrywają ogromną role w procesie decyzyjnym, zwłaszcza jeżeli chodzi o zarządzanie biznesowe. Jest kluczowe dla operacji o znaczeniu strategicznym, a także na poziomie decyzyjnym podczas samych operacji. Umiejętne wykorzystanie informacji i zarządzanie strategiczne może przynieść wymierne korzyści w postaci wyników finansowych i zysków dla firmy. Autor niniejszej pracy podejmuje próbę zdefiniowania informacji biznesowej i porównania jej do jej praktycznego zastosowania. Opisuje rolę informacji używanej w biznesie, koncentruje się na zarządzaniu informacją oraz ukazuje możliwości jej praktycznego użycia w procesie prowadzenia firmy. Jako przykład posłużył Realbud Sp. z o.o. - średniej wielkości firma specjalizująca się w sektorze sprzedaży hurtowej materiałów budowlanych. Działania podjęte przez zarząd firmy Realbud Sp. z o.o. determinowane są informacją biznesową zebraną z rynku lokalnego, co jest odzwierciedlone w wynikach finansowych firmy, jak i jej pozycji na rynku w województwie zachodniopomorskim. Zebrane informacje i ich interpretacja odgrywają kluczową rolę w ocenie zastosowanych działań.(tekst z oryginału)
EN
The variety and depth of information plays a huge role on decision making processes especially when it comes to business management. It has a great importance on operations of strategic meaning as well as on the level of decision-making during the operation itself. Skillful use of gathered information and strategic management can bring measurable benefits in the range of financial outcome and profits to the company. The thesis attempts to define the term of business information and compares it with practical utilization. The thesis describes the role of information used in business, concentrates on the information management and shows the possibilities of practical use of information in the process of running a company. As an example the author uses Realbud Ltd. - a company of average size, specialised in a construction sector wholesale. Actions taken by the management of the company (Realbud Ltd.) are determined by business information collected from the local market, what is reflected in the financial results of the company as well as its position on the market of construction commerce in West Pomeranian province. The collected information and its interpretation plays a crucial role in management's ownereness of the necessity to judge the value of those informations and timing. Additionally, this article elaborates on the practical outlook of highly experienced employees in gathering and analyzing business data and information from many various sources(original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Szczeciński
Bibliografia
  • C.M. Olszak, E. Ziemba, Business Intelligence w zarządzaniu przedsiębiorstwem, Komitet Nauk Organizacji i Zarządzania PAN, "Organizacja i Kierowanie" 2003, nr 1
  • C.M. Olszak, E. Ziemba, Business Intelligence Systems as a New Generation of Decision Support Systems, w: Proceedings of International Conference on Politics and Information Systems: Technologies and Applications, Vol. 1: Informatics and Society, The International Institute of Informatics and Systemics, Orlando, Florida, USA, 21-25 July 2004.
  • W.M. Grudzewski, I.K. Hejduk, Zarządzanie wiedzą w przedsiębiorstwach, Difin, Warszawa 2004; B.F. Kubiak, System zarządzania wiedzą w rozwoju współczesnej organizacji, w: Informatyka we współczesnym zarządzaniu, red. J. Kisielnicki, J.S. Nowak, J.K. Grabara, Wydawnictwa Naukowo-Techniczne, Warszawa 2004, s. 81.
  • W.T. Bielecki, Informatyzacja zarządzania, PWE, Warszawa 2001, s. 17.
  • M.E. Porter, V.E. Millar, How Information Gives You Competitive Advantage, "Harvard Business Review" 1985.
  • E. Skrzypek, Zarządzanie wiedzą jako narzędzie wzrostu efektywności przedsiębiorstwa, w: Efektywność zastosowań systemów informatycznych, red. Z. Szyjewski, J.K. Grabara, J.S. Nowak, PTI, Wydawnictwa Naukowo-Techniczne, Warszawa 2003, s. 223-225.
  • M. Zabłocki, prezes Zarządu Realbud Sp. z o.o. - wywiad bezpośredni.
  • Dane wewnętrzne firmy Realbud Sp. z o.o. w Szczecinie
  • M. Zabłocki - wywiad bezpośredni
  • Dane wewnętrzne firmy Realbud.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171243403

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.