PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2012 | nr 237 | 179--189
Tytuł artykułu

Franczyza jako forma dystrybucji na rynku usług gastronomicznych

Warianty tytułu
Franchising as the Form of Distribution on the Catering Market
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Franczyza staje się coraz bardziej rozpowszechnioną formą dystrybucji produktów i usług. W wielu branżach ten sposób prowadzenia działalności zdobywa coraz szerszą grupę zwolenników. Na przykład w branży gastronomicznej wiele obiektów to marki należące do sieci gastronomicznych działających na zasadzie franczyzy. W opracowaniu przedstawione zostały najważniejsze założenia tej formy dystrybucji, rodzaje franczyzy, jej wady i zalety oraz przykłady zastosowania w gastronomii na rynku polskim. (abstrakt oryginalny)
EN
Franchising is becoming more and more common form of goods and services distribution. In many branches this way of doing business is gaining a wide group of supporters. For instance, in the catering branch there are more and more business objects which are the brands belonging to catering chains, running business on the bases of franchising. In the following paper the main assumptions of this distribution form have been showed. They are as it follows: the kinds of franchising, its advantages and disadvantages and the examples of applying franchising in the catering on the Polish market. (original abstract)
Słowa kluczowe
Rocznik
Numer
Strony
179--189
Opis fizyczny
Twórcy
  • Politechnika Częstochowska
Bibliografia
  • Franczyza w gastronomii 2010-2011, http://www.arss.com.pl/pl/publikacje/250-raport-franczyza-w-gastronomii-2010-2011[dostęp: 20.06.2012],
  • Gastronomia przytyje w 2011 r., http://www.wprost.pl/ar/201474/Gastronomia-przytyje-w-2011-r/ [dostęp: 23.06.2012],
  • IDB Konsulting, Franczyza w branży gastronomicznej - jak zaistnieć na konkurencyjnym rynku, http://www.e-franchising.pl/index.php/pr-wiecej/items/franczyza-w-branzy-gastronomicznej-jak-zaistniec-na-konkurencyjnym-rynku.html [dostęp: 20.06.2012],
  • Jak założyć Mc Donald's, http://www.biznes-firma.pl/Jak_zalozyc_Mc_Donald_s,13413. html [dostęp: 21.06.2012].
  • Kotler, Ph., 2002, Marketing. Podręcznik europejski, PWE, Warszawa.
  • McDonald's, http://franchising.pl/franczyza/38/mcdonalds/ [dostęp: 21.06.2012],
  • Piłkarski czerwiec w Piwiarniach Warki, http://franchising.pl/artykul/7009/pilkarski-czerwiec-piwiarniach-warki/ [dostęp: 18.06.2012].
  • Piwiarnia Warki, http://franchising.pl/franczyza/842/piwiarnia-warki/ [dostęp: 21.06.2012],
  • Pizza Dominium, http://www.pizzadominium.pl/franchising1/ [dostęp: 18.06.2012],
  • Raport o franczyzie w Polsce 2012, http://profitsystem.pl/raport-o-franczyzie [dostęp: 20.06.2012],
  • Rynek HoReCa w Polsce 2012, http://www.egospodarka.p1/81253,Rynek-HoReCa-w-Polsce-2012,2,39,1.html [dostęp: 21.06.2012].
  • Thomas, M.J., 1998, Podręcznik marketingu, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  • Tokaj-Krzewska, A., 1999, Franchising. Strategia rozwoju małych firm w Polsce, Difin, Warszawa.
  • Ziółkowska, M.J., 2010, Franczyza. Nowoczesny model rozwoju biznesu, Wydawnictwo CeDeWu.PL, Warszawa.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171243725

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.