Warianty tytułu
The Concept of Virtual Store and Food Distribution
Języki publikacji
Abstrakty
Celem artykułu jest odniesienie się do koncepcji wirtualnego sklepu jako ostatniego ogniwa w kanale dystrybucji produktów żywnościowych. Zaprezentowano możliwości wykorzystania nowoczesnej formy prowadzenia handlu detalicznego, bazującej na zastosowaniu kodów QR oraz smartfonów. Egzemplifikacji dokonano na podstawie południowokoreańskiej sieci Home plus, która w 2011 roku wdrożyła w praktyce ideę wirtualnego punktu sprzedaży dóbr szybkozbywalnych. W kontekście przywołanego przykładu zidentyfikowano korzyści oraz ograniczenia, jakie wiążą się z implementacją rozpatrywanego rozwiązania (z punktu widzenia właścicieli obiektów handlowych). Ponadto przeanalizowano szanse przyjęcia się koncepcji wirtualnego sklepu w polskich warunkach. (abstrakt oryginalny)
The purpose of this paper is to refer the concept of the virtual store as the last link in the food distribution channel. The text presents the possibilities of using modem form of retailing, based on the use of QR codes and smartphones. The exemplification is based on South Korean Home Network Plus, which in 2011 implemented in practice, the idea of a virtual point of sale fast moving consumer goods. The author, in the context of the example, indicates the advantages and limitations that are associated with the implementation of the analyzed solution (from the perspective of shops' owners). In addition, the opportunities of implementation the concept of virtual store in Poland were identified. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
190--198
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- Politechnika Rzeszowska im. Ignacego Łukasiewicza
Bibliografia
- Average Annual Hours Actually Worked Per Worker, 2011, http://stats.oecd.org/Index.aspx
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171243861