PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2012 | nr 88 Gospodarka elektroniczna: wyzwania rozwojowe. T. 2 | 194--202
Tytuł artykułu

Zarządzanie procesowe jako narzędzie tworzenia wartości w systemach e-learningowych organizacji edukacyjnej

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Business Process Management and Value Creation in E-learning Systems
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Wykorzystanie procesowego podejścia w organizacjach edukacyjnych wymaga szczegółowej charakterystyki metod i narzędzi stosowanych do analizowania określonych elementów i relacji systemu e-learningowego. Konieczność systematycznego opisu analizy procesowej wynika z faktu, iż jest to na ogół zjawisko złożone, wielopodmiotowe, o skomplikowanej i trudnej do ustalenia hierarchii procesów. W celu lepszego zrozumienia mechanizmów tworzenia wartości w organizacji edukacyjnej należy dokonać przeglądu metod identyfikacji, atomizacji i projektowania procesów. Zaprezentowany artykuł jest punktem wyjścia do dyskusji o roli i możliwościach wykorzystania narzędzi zarządzania procesowego w organizacjach edukacyjnych.
EN
The main purpose of this article is to present a brief summary of business process management in value creation strategy in educational organization. The paper presents the functional definition of BPM - business process management - in education and in modeling e-learning systems. The paper also shows the key role processes in planning, verifying and evaluating a training process in education.
Twórcy
autor
  • Uniwersytet Szczeciński
Bibliografia
  • 1. Adair Ch.B., Murray B.A., Radykalna reorganizacja firmy, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2002.
  • 2. Bachman D., Procesowe zarządzanie przedsiębiorstwem, w: Współczesne źródła wartości w przedsiębiorstwie, red. B. Dobiegała-Korona, A. Herman, Difin, Warszawa 2006.
  • 3. Champy J., Reengineering Management: The Mandate for New Leadership, Harper Business, New York 1995.
  • 4. Gwarda-Gruszczyńska E., Rola procesów biznesowych w kreowaniu wartości przedsiębiorstw, w: Strategie wzrostu wartości przedsiębiorstwa, red. E. Urbańczyk, Wydawnictwo Kreos, Szczecin 2007.
  • 5. Hammer M., Champy J., Reengineering the Corporation. A Manifesto for Business Revolution, Harper Business, New York 1993.
  • 6. Hammer M., Stanton S., The Reengineering Revolution. A Handbook, Harper Business, New York 1995.
  • 7. Harrington J., Business Process Improvements. The Breakthrough Strategy for Total Quality, Productivity and Competitiveness, McGraw-Hill, New York 1991.
  • 8. Manganelli R.L., Kleinn M.M., The Reengineering Handbook - A Step by Step, Guide to Business Transformation, Amacom, New York 1994.
  • 9. Obolensky N., Practical Business Reengineering, Kogan Page, London 1996.
  • 10. Srivastava R.K., Shervani T.A., Fahey L., Marketing, Business Processes, and Shareholders Value: An Organizationally Embadded View of Marketing Activities and the Discipline of Marketing, "Journal of Marketing" 1999, Vol. 63.
  • 11. Strassmann P.A., The Hocus-Pocus of Reengineering. Across the Board, http://www.strassmann.com/pubs/hocus-pocus.html z 5 kwietnia 2011.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171243869

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.