Czasopismo
2007
|
3 Rola przedsiębiorczości w aktywizacji gospodarczej
|
193--195
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
An Entrepreneur for Modern Times
Języki publikacji
Abstrakty
Zadaniem nauczycieli przedmiotu podstawy przedsiębiorczości jest wskazanie uczniom tego, co jest ważne dla przedsiębiorcy, co i jak robić, aby to osiągnąć, żeby w niedalekiej przyszłości kształtować rzeczywistość życia gospodarczego w Polsce. Oczywiście, jak w każdej dziedzinie i w każdym środowisku, ludzie są mniej lub bardziej chętni do akceptowania i przyswajania rzeczy nowych i często wymagających dużego wysiłku. Niektórych uczniów można oceniać jako przedsiębiorczych, inni tacy nigdy nie będą. Ktoś mógłby powiedzieć, że bez tego przedmiotu tak by się stało, ale dzięki niemu podejmowanie przez uczniów pewnych działań w przyszłości będzie może nie oczywiste, ale jednak łatwiejsze, bo częściowo już poznane. Współczesny przedsiębiorca to człowiek łączący w sobie cechy organizatora, menedżera i przywódcy. Takie są wymagania teraźniejsze, ale przyszłość może je zwiększyć. (fragment tekstu)
This paper tries to show an image and define qualities vital to a modern entrepreneur. The requirements for entrepreneurs are very high. An entrepreneur must be both a founder and organizer, as well as manager and leader. In order to play these roles well one should possess certain qualities and abilities. It is necessary to have so called "spirit of enterprising", to be creative and innovative, which will let us find a niche on the market and prosper in the competitive world. Furthermore, it is vital to be able to manage the personnel and time - an important resource in our times. Also, we should be able to interpret and use the accessible information and our knowledge that should be constantly broadened. It is important to have the sense of responsibility, as there is no enterprise without financial and legal risk. Above list shows that this set of qualities and abilities is hard to develop. The teachers' task, who give Introduction to Enterprising lesson, is to show young people what qualities are necessary for a modern entrepreneur, and what to do in order to develop them. Today's students should decide on the shape of tomorrow economy in Poland. (original abstract)
Słowa kluczowe
Czasopismo
Rocznik
Strony
193--195
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- II Liceum Ogólnokształcące w Zabrzu
Bibliografia
- 1. Cohen G.N., 1998, Biznesplan doskonały, Business Press, Warszawa.
- 2. Drucker P.F., 1991, Innowacja i przedsiębiorczość. Praktyka i zasady, PWE, Warszawa.
- 3. Drucker P.F., 2004, Natchnienie i fart, czyli innowacja i przedsiębiorczość, Studio Emka, Warszawa.
- 4. Kramer T., 2000, Podstawy marketingu, Polskie Towarzystwo Ekonomiczne, Warszawa.
- 5. Penc J., 1994, Strategie zarządzania, Agencja Wydawnicza "Placet", Warszawa.
- 6. Schumpeter J., 1960, Teoria rozwoju gospodarczego, PWN, Warszawa.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171243925