PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2012 | nr 24 | 385--396
Tytuł artykułu

Kreowanie ofert specjalnych w obiektach hotelarskich a wydłużanie sezonu turystycznego

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Creating Hotel's Special Offers And The Extension Of The Tourist Season
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Prowadząc hotelarską działalność gospodarczą, należy wziąć pod uwagę problemy, które mogą się pojawić i mieć związek ze specyfiką branży. Jednym z nich są niewykorzystane pokoje hotelowe będące skutkiem sezonowości popytu na produkty oferowane przez branżę, którą współcześnie hotelarze starają się w sposób maksymalny ograniczać, prowadząc działania zmierzające do wydłużenia sezonu turystycznego. Celem artykułu jest przedstawienie wybranych ofert specjalnych dystrybuowanych przez obiekty hotelarskie w kontekście ograniczania skutków sezonowości, a tym samym wydłużenia sezonu turystycznego.(oryginalny abstrakt)
EN
In hospitality business there are issues that may arise, which relate to the specific of the industry. One of them are unused hotel rooms, as a consequence of the seasonality of demand for the products offered by the industry. In the hotel industry hoteliers try to reduce seasonality by undertaking actions towards the extension tourist season. This paper presents some special offers, distributes by the hotels, as a part of reducing the effects of seasonality and therefore extending the tourist season.(abstract original )
Twórcy
  • Uniwersytet Szczeciński
  • Uniwersytet Szczeciński
  • Uniwersytet Szczeciński
Bibliografia
  • W artykule "oferta specjalna" jest rW artykule "oferta specjalna" jest rozumiana jako pakiet usług hotelarskich skomponowany w sposób celowy i przemyślany, którego motyw kreacji stanowi jakaś okazja. MoŜe mieć związek ze szczególnym okresem w ciągu roku (np. BoŜe Narodzenie, walentynki, majówka) lub odnosić się do poszczególnych segmentów klientów (np. "zapracowani", osoby z nadwagą).
  • D. Milewski, A. Pawlicz, M. Sidorkiewicz, Oferta hotelarska w miejscach kultu religijnego w Polsce na przykładzie domów pielgrzyma, w: Turystyka religijna, red. Z. Kroplewski, A. Panasiuk, Wyd. Naukowe Uniwersytetu SzczecińsM.
  • Turkowski, Marketing usług hotelarskich, PWE, Warszawa 2010, s. 19.kiego, Szczecin 2010, s. 346-356.
  • R. Głowacki, Z. Kossut, T. Kramer, Marketing, PWN, Warszawa 1984, s. 55, za: M. Turkowski, Marketing usług..., s. 40.
  • M. Turkowski, Marketing usług hotelarskich, PWE, Warszawa 2003, s. 34.
  • B. Mikuta, B. Sawicka, M. Świątkowska, Usługi hotelarsko-turystyczne, Format-AB, Warszawa 2007, s. 57.
  • W. Bańka, Zarządzanie personelem - teoria i praktyka, Wyd. Adam Marszałek, Toruń 2002, s. 185.
  • J. Piasta, Marketing w hotelarstwie. Podręcznik praktyczny, Jacek Piasta - Doradztwo, Warszawa 2007, s. 18.
  • http://www.anacco.pl/.
  • Hotelarstwo. Usługi - eksploatacja - zarządzanie, red. A. Panasiuk, D. Szostak, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 2008, s. 78.
  • D. Tokarczuk, Sezonowość popytu turystycznego, Encyklopedia zarządzania, http://mfiles.pl/ (09.03.2012).
  • M. Milewska, B. Włodarczyk, Hotelarstwo, Podstawowe wiadomości, PWE, Warszawa 2009, s. 202.
  • Hotelarstwo. Usługi..., s. 31.
  • D. Tokarczuk, Sezonowość popytu turystycznego...
  • Z. Błądek, Pion wielofunkcyjny w hotelu, http://www.hotelarze.pl/ (3.03.2012).
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171244095

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.