Czasopismo
2011
|
nr 62 Uwarunkowania rynkowe rozwoju mikro, małych i średnich przedsiębiorstw - Mikrofirma 2011 : systemy finansowania i oceny
|
217--225
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
Bancassurance Against Insurance Distribution Channels in Small and Medium Sized Enterprises
Języki publikacji
Abstrakty
W wyniku prężnie działającej konkurencji wzrasta rola i znaczenie narzędzi, które umożliwiają przedsiębiorstwom ubezpieczeniowym wyróżnienie się na rynku oraz przezwyciężenie ograniczeń wynikających z działań innych podmiotów. Z uwagi na niematerialność usług ubezpieczeniowych, częściową symultaniczność procesów produkcji oraz konsumpcji tychże usług oraz niską świadomość ubezpieczeniową ich nabywców i użytkowników, podstawowymi narzędziami, przy pomocy których zakłady ubezpieczeń mogą uzyskać przewagę konkurencyjną na rynku, są kanały dystrybucji.(abstrakt oryginalny)
The aim of the article is to describe the position and importance of bancassurance as a insurance distribution channel in small and medium sized enterprises in Poland. The first part of the paper presents kinds of distribution channels in processing insurance services. Afterwards the essence of bancasurance was described and considered by the point of view of polish SMEs.(original abstract)
Rocznik
Strony
217--225
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- Uniwersytet Szczeciński
Bibliografia
- A. Kufel-Siemińska, Właściwości kanałów dystrybucji usług ubezpieczeniowych, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Poznań 2005, s. 7.
- E. Kucka, Ubezpieczenia gospodarcze i społeczne, Wydawnictwo Uniwersytetu Warmińsko- Mazurskiego w Olsztynie, Olsztyn 2009, s. 111.
- K. Rodek, J. Visan, Marketing ubezpieczeń na życie, Poltext, Warszawa 1997, s. 225.
- A. Payne, Marketing usług, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 1996, s. 185.
- P. Gołąb, Pośrednictwo ubezpieczeniowe w Unii Europejskiej, w: Ubezpieczenia w Unii Europejskiej, red. J. Monkiewicz, Poltext 2002, s. 190.
- B. Nowotarska-Romaniak, System dystrybucji jako istotny element w funkcjonowaniu polskich firm ubezpieczeniowych, "Wiadomości Ubezpieczeniowe" 2000, nr 3-4, s. 39.
- B. Nowotarska-Romaniak, Marketingowa orientacja firm ubezpieczeniowych w Polsce, Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej im. Karola Adamieckiego w Katowicach, Katowice 2003, s. 116.
- B. Nowotarska-Romaniak, Marketing usług ubezpieczeniowych, Polskie Wydawnictwo Naukowe, Warszawa 1996, s. 75.
- J. Handschke, J. Monkiewicz, Ubezpieczenia - podręcznik akademicki, Wydawnictwo Poltext, Warszawa 2010, s. 348.
- J. W. Przybytniowski, Rozwój ubezpieczeń gospodarczych w procesie integracji europejskiej, Wydawnictwo Uniwersytetu Przyrodniczo-Humanistycznego Jana Kochanowskiego w Kielcach, Kielce 2009, s. 130.
- Sektor MŚP to ponad 99% ogółu przedsiębiorstw, zapewniający zatrudnienie 70% pracowników oraz wytwarzający niemal 50% PKB; Raport o stanie sektora małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce w latach 2007-2008, PARP, Warszawa 2009.
- Według danych KNF za rok 2008 prawie 60% składki przypisanej brutto w Dziale I oraz 40% składki przypisanej brutto Działu II wniosły przedsiębiorstwa; D. Gajda, T. Jurkiewicz, Ubezpieczenia w sektorze MŚP w latach 2007-2010 (wyniki badań ankietowych), "Wiadomości Ubezpieczeniowe" 2010, nr 2, s. 19.
- Analizowany w artykule materiał empiryczny pochodzi z raportu D. Gajdy, T. Jurkiewicza Ubezpieczenia w sektorze MŚP w latach 2007-2010 (wyniki badań ankietowych) opublikowanego na łamach "Wiadomości Ubezpieczeniowych" nr 2 z 2010. Podstawę do wnioskowania stanowi tabela zamieszczona na s. 28.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171244157